Toate documentele care se eliberau numai la sediul Ministerului Sănătății, printre care certificatele de conformitate, care atestă obținerea titlului de medic și adeverințele de abilități, vor fi eliberate, din septembrie de Direcțiile de Sănătate Publică (DSP).
Ministerul Sănătății a anunțat, ieri, într-un comunicat de presă, că a simplificat modul de eliberare a documentelor necesare activității personalului medical și a eficientizat sistemul circuitului documentelor.
Astfel, certificatele de conformitate, cele care atestă obținerea titlului de medic, medic dentist, farmacist, medic specialist sau primar, adeverințele de abilități dobândite, care până în 1 septembrie erau eliberate numai de către Ministerul Sănătății, pot fi solicitate de la această dată la direcțiile de sănătate publică.
Ministerul Sănătății primea și elibera anual zeci de mii de acte de acest fel. Din 1 septembrie acestea vor fi depuse la DSP, unde sunt verificate și apoi trimise la MS. Adeverințele sau certificatele sunt retrimise, după confirmare, la Direcțiile de Sănătate Publică, de unde sunt ridicate de cei care le-au cerut, a declarat pentru MEDIAFAX purtătorul de cuvânt al Ministrului Sănătății, Oana Grigore.
Ea a mai spus că angajații MS desemnați pentru aceste acțiuni erau blocați din cauza dosarelor incomplete sau greșite aduse de către medici, asistenți farmaciști sau dentiști. Din 1 septembrie toate dosarele sunt verificate la nivelul Direcțiilor de Sănătate Publică.
Conducerea Ministerului Sănătății a precizat că măsura vine în sprijinul medicilor, farmaciștilor și asistenților medicali, care sunt scutiți de drumurile pe care le făceau la București pentru a depune sau a ridica actele necesare activității lor.
Certificatele, emise în 30 de zile
Direcțiile de Sănătate Publică preiau solicitările privind eliberarea diverselor documente, după verificarea actelor depuse, urmând să fie înregistrate numai dosarele care conțin documentația completă. Dacă dosarul este transmis prin poștă Direcției de Sănătate Publică, acesta este înregistrat și verificat. În cazul în care dosarul este incomplet, DSP comunică solicitantului, în cinci zile lucrătoare, actele suplimentare care trebuie depuse.
Dosarele complete vor fi transmise Ministerului Sănătății, prin poșta militară, în termen de cinci zile lucrătoare. Dacă există anumite situații deosebite, Direcția de Sănătate Publică va solicita consultanță direcției de specialitate a Ministerului Sănătății, telefonic sau prin poșta electronică.
În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătății vor fi emise certificatele solicitate și comunicate documentele Direcțiilor de Sănătate Publică.
Documentele emise de Ministerul Sănătății vor fi înregistrate la DSP în registre speciale și eliberate titularilor sau împuterniciților acestora, pe bază de semnătură.
Potrivit Ministerului Sănătății, în premieră, au fost acordate și sancțiuni pentru angajații care întârzie lucrările. Astfel, în cazul în care dosarele cu documente sunt transmise incomplet, Ministerul Sănătății va propune sancționarea persoanelor vinovate, responsabililor la nivelul DSP și directorului executiv cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 – 20 la sută pe o perioadă de până la trei luni.
Pe site-ul Ministerului Sănătății și al Direcțiilor de Sănătate Publică sunt afișate toate detaliile care vizează noile măsuri.