Majoritatea turiștilor străini care iau în calcul posibilitatea de a-și petrece pentru prima dată o vacanță în România se tem de nesiguranța pe care ar întâlni-o în această țară, potrivit unei cercetări efectuate de compania THR, implicată în crearea brandului turistic național.
„Străinii care au participat la studiu și care nu au vizitat până acum România se tem de nesiguranța pe care ar putea-o întâlni aici în timpul vacanțelor. Dintre cei care au vizitat România, majoritatea și-au schimbat părerea în bine cu privire la acest factor. Totodată, dintre cei care au vizitat țara noastră, cei mai mulți au preferat peisajele și natura, acestea fiind elemente care diferențiază România de alte destinații”, a declarat, marți, directorul de marketing și strategie al destinațiilor din cadrul THR, Jorn Gieschen.
El a adăugat că în ceea ce privește siguranța pe care România o oferă turiștilor, aceasta este mult sub nivelul mediu din Uniunea Europeană.
„Turiștii străini ar prefera în vacanțele în România experiențe autentice. Aceștia nu caută doar locuri istorice, ci vor să experimenteze altceva decât muzică și dansuri tradiționale. Ar prefera, de exemplu, să asiste la prepararea specialităților tradiționale românești”, a spus Gieschen.
El a precizat că sunt puțini turiștii care dau importanță infrastructurii din România. „Turiștii străini știu că nu se pot aștepta să găsească în România drumurile din străinătate. De asemenea, în ceea ce privește unitățile de cazare, ei pot accepta nu hoteluri de cinci stele, ci proprietăți cu arhitectură specifică, simplă și autentic românească”, a spus Gieschen.
Analiza realizată de compania THR arată că 29% dintre persoanele intervievate ar lua în calcul posibilitatea de a-și petrece vacanțele în destinații românești, în timp ce 44% dintre turiștii străini nu intenționează să vină în România.
Cei mai mulți turiști străini care n-au venit în România până în prezent au declarat că nu au făcut acest lucru din cauza lipsei informațiilor despre România, a nesiguranței și a lipsei de atractivitate.
Ca factor de atractivitate pentru petrecerea vacanțelor, România ocupă locul al șaselea, cu 1,1%, după țări precum Ungaria și Turcia (2,4%), Republica Cehă (2%), Polonia (1,4%) și Bulgaria (1,3%). După România s-au situat Ucraina (0,9%) și Serbia (0,8%).
Dintre turiștii străini intervievați care au vizitat România, 56% au declarat că ar reveni și ar recomanda România persoanelor cunoscute, 12% au spus că vor recomanda România ca destinație de vacanță însă nu vor mai reveni (călători din Statele Unite ale Americii și Franța), iar 30% nu vor reveni și nici nu vor face recomandări (Germania, Ucraina și Rusia).
La analiza realizată telefonic de THR au participat 10.800 de turiști, din opt țări, respectiv Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, Austria, Rusia, Ungaria și Statele Unite ale Americii.
Gieschen a precizat că în perioada următoare compania se va ocupa de implementarea strategiei de comunicare și de brand, iar proiectul va fi finalizat în sezonul de vară.
Câștigătorul licitației pentru crearea brandului turistic este asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres.