BRAT a lansat, luni, aplicația de tip „spider” utilizată pentru detectarea automată a tuturor mesajelor publicitare de tip display ce sunt afișate pe site-uri, potrivit unui comunicat postat pe site-ul brat.ro.
„După o perioadă de dezvoltare și testare de mai multe luni, BRAT lansează o aplicație capabilă să identifice campaniile publicitare display ce se desfășoară pe orice site web. BRAT va furniza astăzi, pentru prima dată în România monitorizarea completă a campaniilor publicitare de tip display, pentru luna martie 2013. Pentru început monitorizarea va cuprinde informații despre prezența campaniilor publicitare pe fiecare site, urmând ca în câteva luni informația să fie completată cu date referitoare la volumele de afișări ale fiecărei campanii prezente”, se spune în comunicatul BRAT.
Din punct de vedere tehnic, aplicația identifică toate mesajele publicitare afișate pe o pagină web, indiferent dacă acestea sunt bannere flash, imagini și text. În luna martie, BRAT a identificat un număr de aproximativ 15.700 de bannere unice, grupate în aproximativ 2.616 campanii publicitare, ce au rulat pe mai mult de 1.200 de site-uri. Dintre bannerele identificate, 8.200 reprezintă publicitate distribuită prin Google, jumătate dintre acestea fiind publicitate de tip text, se mai spune în comunicat.
BRAT livrează noile informații în aceeași aplicație de raportare a datelor de monitorizare pe care o utilizează pentru presa scrisă, radio și OOH, rezultatele privind campaniile publicitare fiind descrise unitar pentru toate mediile, cu același tip de informații despre client, marcă, campanie publicitară, clasificări ale bunurilor și serviciilor comunicate.
BRAT completează prin această livrare serviciul MIPO, care furnizează de mai mult de 18 luni rezultate de monitorizare pentru toate campaniile publicitare ce rulează pe site-uri ale membrilor BRAT sau care sunt comandate, inițiate de un membru BRAT.
Noua aplicație permite furnizarea informațiilor privind desfășurarea tuturor campaniilor publicitare de tip display ce rulează pe orice site, indiferent de apartenența la asociație. Publicarea noilor rezultate va avea loc săptămânal, în fiecare zi de marți, pentru săptămâna anterioară, similar cu celelalte rezultate de monitorizare furnizate de BRAT.
BRAT este o asociație constituită în scopul măsurării și verificării independente și obiective a performanței produselor media. În cei 15 ani de existență, BRAT a devenit recunoscut ca reperul pieței de publicitate pentru presa scrisă și mediul online în ceea ce privește rezultatele de audiență, tirajul publicațiilor sau traficul site-urilor. În ultimii ani, BRAT a lansat monitorizarea investițiilor în publicitate pentru patru medii unitar: presă scrisă, radio, OOH și online, utilizând definiții și standarde comune în măsurarea și raportarea rezultatelor privind campaniile publicitare.