Brașov: Zeci de persoane au rămas cu conturile bancare goale



Câteva zeci de persoane care aveau depozite la o bancă din Brașov au reclamat că le-au fost golite conturile, în care se aflau sume mari de bani, numai din verificarea a șase reclamații stabilindu-se că prejuduciul este de peste un milion de lei.
Inspectoratul de Poliție al Județului (IPJ) Brașov a anunțat, miercuri, că polițiștii au cinci suspecți în cazul sesizat la sucursala din Brașov a Credit Europe Bank, printre suspecți fiind și o persoană din conducerea băncii.
Conform sursei citate, Poliția a fost sesizată în 5 august de către reprezentanții sucursalei Brașov a Credit Europe Bank cu privire la faptul că s-au retras în mod ilegal sume de bani din conturile unor clienți.
Până în prezent, polițiștii au cinci suspecți în acest caz: o persoană din conducerea sucursalei, trei operatori ghișeu și un casier, care sunt cercetați în stare de libertate, pentru fals informatic și fraudă informatică.
„Imediat după sesizare, polițiștii Serviciului de Investigare a Fraudelor s-au deplasat la sediul sucursalei și au solicitat declanșarea unui audit bancar. Conform raportului de audit parțial, din patru conturi bancare a fost retrasă, în mod ilegal, suma de 365.000 de lei”, a declarat, miercuri, comisar șef Liviu Naghi, purtător de cuvânt al IPJ Brașov.
În urma verificărilor s-a stabilit că în cursul lunii iulie cei cinci suspecți ar fi accesat cele patru conturi ale clienților și au efectuat operațiuni bancare fără autorizarea acestora, în scopul însușirii fără drept a mai multor sume de bani, totalizând 365.000 de lei.
„Conform prevederilor legale, s-a propus declinarea competenței în acest dosar, către DIICOT – Serviciul Teritorial Brașov, dosarul fiind înaintat acestei unități, în data de 9 august”, a mai spus Naghi.
Până în prezent, unsprezece clienți ai băncii au sesizat Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brașov că le-au dispărut banii din conturi, cele mai mari sume retrase din conturile unor persoane fiind de 204.000 de lei și 73.000 de euro.
În urma sesizărilor primite, CJPC Brașov a aplicat băncii o sancțiune de 50.000 și a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienților banii.
De asemenea, banca va mai fi amendată cu câte 50.000 pentru fiecare sesizare făcută de către clienți în legătură cu dispariția banilor din conturi.
Comisarul șef adjunct al CJPC, Ionel Spătaru, a declarat, ieri, că în acest caz conducerea instituției bancare a făcut plângere penală împotriva unei angajate a băncii, care ar fi responsabilă pentru prejudiciul creat, evaluat la cel puțin un milion de lei.
Spătaru mai spunea că frauda a fost descoperită după ce mai multe persoane care aveau depozite la banca respectivă au mers să extragă bani, fiind informați la ghișeu că nu au nici un leu în cont, deși ei aveau sume importante de bani.
Până în prezent au fost verificate o parte dintre reclamații, stabilindu-se că prejudiciul creat este de peste un milion de lei, însă numărul plângerilor din partea clienților păgubți continuă să crească.
Într-un comunicat transmis miercuri, Credit Europe Bank arată că a început, la 30 iulie, o anchetă internă pentru investigarea sesizărilor primite din partea unor clienți care au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise la sucursala Brașov.