Brașov: Mandat de arestare pentru directorul de operațiuni al Credit Europe Bank



Otilia Negrilă, directorul de operațiuni al Credit Europe Bank Brașov, acuzată că a efectuat operațiuni în conturile unor clienți, fără știința acestora, pentru a-și însuși banii din conturi și a emis în fals ordine de plată pentru a justifica lipsa sumelor a fost arestată preventiv, vineri.
Tribunalul Brașov a emis mandat de arestare preventivă pentru 29 de zile pe numele Otiliei Negrilă.
Negrilă a făcut recurs la decizia magistraților.
Otilia Argentina Negrilă fusese reținută pentru 24 de ore, fiind acuzată de acces neautorizat într-un sistem informatic, fraudă informatică, fals în înscrisuri sub semnătură privată, înșelăciune și delapidare, conform unui comunicat al Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism.
Procurorii au stabilit că Negrilă, în calitate de director operațiuni în cadrul Credit Europe Bank – Sucursala Brașov, „a efectuat cu intenție în sistemul informatic al băncii operațiuni pe conturile unor clienți (transferuri, schimburi valutare, ridicări de numerar), fără știința acestora, în scopul însușirii sumelor de bani din aceste conturi, a emis în fals ordine de plată și extrase de cont pentru a justifica tranzacțiile și sumele lipsă și a indus în eroare și păgubit clienții băncii în privința convențiilor de depozit încheiate”.
Banca a declanșant un control intern în urma primirii unor plângeri din partea a cinci clienți. Unul a reclamat lipsa din cont a sumei de 137.165 lei, altul a sumei de 79.099 lei, un altul a constatat lipsa a 60.000 euro, o altă persoană a sesizat lipsa din cont a sumei de 55.000 lei), iar o alta a 100.000 lei.
Banca a stabilit că sesizările sunt întemeiate și că din conturile clienților au dispărut nejustificat sume de bani, consecutiv unor operațiuni efectuate neautorizat de către Negrilă, conform raportului de control intern al Direcției Conformitate Credit Europe Bank România SA din 4 august.
Alte 15 plângeri au fost formulate ulterior.
Din primele cercetări a rezultat că sumele de bani au fost transferate fraudulos din conturile acestor clienți în alte conturi și retrase apoi în numerar sau au fost efectuate schimburi valutare, urmate de ridicări de numerar ori au fost realizate direct ridicări de numerar.
Anchetatorii au mai constatat că o parte din clienții băncii au fost induși în eroare de către Otilia Negrilă cu privire la situația conturilor, prin eliberarea de extrase de cont false sau cu privire la convențiile de depozit încheiate, care nu au fost depuse la bancă de către învinuită, deși aceasta a încasat personal sumele de bani depuse ori cu privire la nivelul dobânzii acordate, consemnat diferit pe exemplarul de contract al clienților (mai mare, de exemplu 11%) față de cel menționat pe exemplarul de contract înregistrat la bancă (mai mic, de exemplu 7%).
Operațiunile privind transferuri, schimburi valutare și ridicări de numerar au fost inițiate și autorizate de către Negrilă, conform drepturilor alocate în aplicația bancară pe baza fișei postului, aceasta având rangul de acces în aplicația bancară a băncii de „manager operațiuni”.
În acest caz se fac cercetări pentru identificarea tuturor clienților acestei unități bancare aflați într-o situație similară cu cei care au formulat deja plângeri, a stabilirii întregului prejudiciu, precum și pentru descoperirea și tragerea la răspundere penală a tuturor persoanelor care au participat la săvârșirea faptelor sesizate.