Brandul turistic al României va fi lansat joi la Shanghai, cu ocazia zilei naționale a României la Expoziția Mondială 2010, la eveniment urmând să participe alături de miniștrii Elena Udrea și Teodor Baconschi și foștii mari sportivi Nadia Comăneci, Ilie Năstase și Gheorghe Hagi.
„Cu acest prilej va fi prezentat noul logo și noul slogan sub care România va fi promovată ca destinație turistică în următorii ani. Caracteristicile brandului vor fi subliniate prin recitalul maestrului Gheorghe Zamfir”, se arată într-un comunicat al Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului.
Publicul prezent la lansare va viziona un film de prezentare a României ca destinație turistică și va primi suveniruri inscripționate cu noul logo, din partea organizatorilor.
Din punct de vedere vizual, logoul este „proaspăt, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului român” și în acord cu tendințele mondiale de „reorientare spre natură, descoperire, conservare”, conform sursei citate.
Crearea și promovarea brandului turistic, finanțate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potențialului turistic al României, pentru care sunt alocați 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.
Obiectivul general al brandului de turism este crearea unei imagini pozitive a României prin realizarea și afirmarea brandului turistic național, prin creșterea atractivității României în străinătate ca destinație de turism și indirect de afaceri.
„Pentru prima dată, România va aborda această problemă într-un mod profesionist, pentru a putea răspunde competiției din domeniu și a se distinge pe plan internațional. După lansarea internațională a brandului, urmează campania de comunicare și promovare a României ca destinație turistică, mergând pe coordonatele date de cercetarea efectuată pe piețele țintă și folosind identitatea vizuală aferentă brandului”, se mai arată în comunicat.