Borbely: Timp de 20 de ani, nu a existat o strategie coerentă în domeniul turismului



Ministrul Mediului și Pădurilor, Borbely Laszlo, susține că, timp de 20 de ani, turismul nu a fost o prioritate, nu a existat o strategie coerentă în acest sens, el adăugând că, anul trecut și în 2010, Guvernul s-a preocupat mai mult de acest domeniu și a alocat mai mulți bani pentru turism.
Ministrul Mediului și Pădurilor, Borbely Laszlo, a fost întrebat, vineri, într-o conferință de presă susținută la Sfântu Gheorghe, despre brandul turistic al României, el răspunzând că nu a avut timp să se ocupe de acest brand, fiind preocupat de inundații și de programele ministerului, însă a comentat doar că pe lângă brand trebuie să existe drumuri și servicii și trebuie dați bani „acolo unde este justificat să se dea”, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Borbely a precizat însă că timp de 20 de ani turismul nu a fost o prioritate și nu a existat o strategie coerentă în acest domeniu.
„Timp de 20 de ani – și cu toții suntem răspunzători – n-a fost o prioritate, din păcate, turismul. Au fost privatizate alandala aceste proprietăți și unele distruse, nu am avut o strategie coerentă în ceea ce privește turismul. Sunt țări care trăiesc numai din turism, uitați-vă la Tunisia, cinci milioane de turiști vin în fiecare an”, a spus ministrul Mediului.
Potrivit acestuia, România are mare, munți, unele posibilități geotermale, o treime din apele geotermale din Europa fiind în România, dar pentru asta trebuie să existe și servicii și infrastructură.
„Trebuia să fie o decizie strategică a guvernelor care au fost (…) Pot să vă spun însă că anul trecut și anul acesta au fost mai mulți bani pentru turism și asta se poate demonstra și s-a preocupat Guvernul mai mult de turism. Putem să facem interpretări cu brandul. Ok, trebuie să ai un brand, dar pe lângă acesta trebuie să ai drumuri, servicii și să dai bani acolo unde este justificat să se dea”, a conchis el.
Un site românesc a prezentat, joi, mai multe similitudini între logo-ul din brandul turistic lansat, tot joi, la Shanghai și cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.
Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă și culoare în cele două imagini. De asemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenată aproape la fel, dar de culori diferite.
Totodată, presa a relatat că aceeași frunză poate fi cumpărată, de pe un site de specialitate, cu doar 0,73 lei.
Logo-ul și sloganul lansate la Shanghai au costat aproape 900.000 de euro. Crearea și promovarea brandului turistic, finanțate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potențialului turistic al României, pentru care sunt alocați 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.
Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului, Elena Udrea, a declarat, joi, la Shanghai, întrebat dacă logoul brandului turistic al României a fost preluat de pe internet, că nu știe cum s-a lucrat la brand și că acesta a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor asupra lui.
Brandul este realizat de asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres.