Producătorii și importatorii de mașini noi din România ar putea ajunge să vândă 55.000 de unități clienților români în 2010, a declarat marți, la Conferința Mediafax Talks about Auto Industry, ministrul Mediului Laszlo Borbely.
„Mă bucur să văd că am reușit să impulsionăm vânzările de mașini în România prin programul «Rabla», așa cum ne așteptam. Din fericire, oamenii sunt descurcăreți și văd că economia de piață funcționează, căci procentul de folosire a voucherelor este de 2,9 pentru o mașină nouă cumpărată. Văd că au apărut deja oferte ale dealerilor, care spun «Veniți la noi să vă luați o mașină nouă și vă dăm două vouchere ca să aveți un preț mai mic», asta este bine”, a spus Borbely.
Ministrul a sublinit, pe lângă importanța economică a programului, și efectele benefice ale acestuia pentru protecția mediului.
„Sunt studii care arată că 12% din poluarea aerului la nivel european provine de la mașini. În aceste condiții, la nivel european s-a pus problema reducerii acestui cuantum. Programul «Rabla» este una dintre metode, cea de-a doua problemă pe care trebuie să o rezolvăm este infrastructura. Stă în puterea noastră să facem tot ce putem și aici”, a mai spus Borbely.
Conferința Mediafax Talks about Auto Industry este organizată de MEDIAFAX și Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Evenimentul, care se desfășoară la Hotel Hilton, îi are ca speakeri în prima sesiune pe: Laszlo Borbely – ministrul Mediului și Pădurilor, Brent Valmar – vicepreședinte APIA, Jérôme Olive – director general al Automobile Dacia, Philippe Prével – director general al Renault Technologie Roumanie, Constantin Stroe – președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Daniel Anghel – partener la PricewaterhouseCoopers, Samuel Calotă – vicepreședintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Cristian Alexandru Ștrenc – director general adjunct al OSIM și Sergiu Filip – director general adjunct al Câmpulung Industrial Park.
Aceștia aduc în dezbatere perspectivele pentru piața auto în 2010, impactul programului „Rabla”, stadiul investițiilor străine în sectorul auto românesc, precum și noile piețe pentru Dacia în acest an. Conform APIA, în primele două luni din 2010, raportat la aceeași perioadă a anului trecut, piața auto a scăzut cu 54,2%, însă în februarie vânzările de autovehicule au crescut cu 16,3% față de ianuarie. Totodată, numărul mașinilor vechi predate Remat în ultimele două luni, prin programul „Rabla”, a ajuns la 56.000, potrivit datelor prezentate în aprilie de Ministerul Mediului.
Mediafax Talks about Auto Industry pune în discuție și tema parcurilor industriale ca premisă pentru continuarea dezvoltării sectorului de componente auto, precum și posibilele soluții pentru oprirea avalanșei de piese de schimb contrafăcute pe piață.
În a doua sesiune, participanții vor analiza evoluția descrescătoare a pieței de leasing auto în 2009, siguranța rutieră și importanța infrastructurii rutiere, dar și relația dintre societățile de asigurare și rețelele de distribuție în ceea ce privește serviciile post-vânzare.