Ministrul Administrației și Internelor, Vasile Blaga, a acuzat, ieri, ministerele Sănătății, Muncii și Educației că nu au depus nici o cerere de rambursare pentru fonduri europene la Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative, unde sunt alocate 130 milioane euro pentru 2007-2010.
Blaga a declarat, în cadrul comitetului pentru monitorizarea absorbției fondurilor comunitare, desfășurat la Palatul Victoria, că Programul Operațional privind Dezvoltarea Capacității Administrative se adresează în special Ministerului Sănătății, Ministerului Muncii și Ministerul Educației.
„Până în prezent, nu a fost depusă nici o cerere de rambursare. Deci, asta e situația. Numai pentru descentralizare ministerele au la dispoziție 64,603 milioane euro. Nu-i nevoie de ei aici, îi dau înapoi mâine dimineață”, a spus ministrul Administrației și Internelor.
Blaga a precizat că până în prezent, în cadrul programului, Ministerul Sănătății a depus 6 proiecte, Ministerul Muncii alte 6, iar Ministerul Educației 9 proiecte, toate în valoare de 48 milioane euro.
Ministrul Administrației și Internelor a mai arătat că Ministerul Sănătății a mai depus o cerere de finanțare, iar Ministerul Muncii alte trei astfel de cereri, în valoare totală de 8 milioane de euro, în timp ce Ministerul Educației nu a depus nicio cerere de finanțare până la această dată.
În cadrul Programului, au fost încheiate 184 de contracte de finanțare în valoare de 57 milioane euro, fiind efectuate plăți în sumă de 4,254 milioane euro.
Blaga a precizat că, în cadrul programului privind facilitatea Schengen, România va atrage integral suma alocată, de 602,4 milioane euro, dintre care 133 milioane euro sunt alocate Ministerului Finanțelor.
Potrivit ministrului, au fost demarate licitații în valoare de 477,295 milioane euro, rezultând o economie de 107,8 milioane euro, care va fi realocată la rectificarea bugetară. Plățile efectuate în cadrul programului se ridică la 131 milioane euro, respectiv 36% din valoarea totală, iar până la sfârștiul anului vor fi încheiate.