Băsescu: Dezleg uzinele Dacia să folosească culoarea roșie la Duster pentru oricine o solicită



Președintele Traian Băsescu spus, miercuri, la Titu, că „dezleagă” uzinele Dacia să folosească și pentru alte autoturisme Duster culoarea roșie și a declarat că are cea mai mare satisfacție când conduce Logan în oraș și Duster când merge la munte.
„Mulțumesc uzinelor Dacia-Renault care mi-au oferit singurul Duster roșu și vă spun aici, deschis, că, dacă vor mai fi solicitări, știu că au fost presiuni extraordinare pentru această culoare și la alte comenzi, dezleg uzina Dacia să folosească culoarea roșie pentru oricine solicită această culoare”, a declarat Traian Băsescu la ceremonia de lansare a Centrului Tehnologic Renault România de la Titu.
El a adăugat că, în calitate de conducător de Logan și de Duster, are o mare satisfacție.
„În ceea ce privește perspectiva, eu sunt convins că grupul Dacia – Renault nu își va opri succesele la Logan, Sandero sau Duster. Sunt convins că grupul va avea cel puțin același succes și în continuare, pentru că filosofia grupului este să servească în primul rând clientul, beneficiarul, conducătorul auto. Vă mărturisesc, în calitate de conducător de Logan și Duster, că am cea mai mare satisfacție conducând aceste două mașini, pentru că am spus întotdeauna că nu-mi place când văd mașini de teren în centrul Bucureștiului – pentru cei care n-au observat, centrul Bucureștiului este asfaltat -, merg în București și în oraș cu Loganul și, ori de câte ori am ocazia să merg la munte, folosesc Dusterul”, a mai spus șeful statului.
Totodată, el a afirmat că privatizarea Dacia a fost una dintre cele mai bune decizii ale guvernelor post-decembriste.
„De puține ori un politician are șansa să rămână să urmărească și să susțină un astfel de proiect, un proiect de dimensiunile aceluia pe care Renault l-a dezvoltat în România. Sunt unul dintre aceia care au semnat hotărârea de guvern pentru privatizarea uzinelor Dacia cu strângerile de inimă legate de acel moment, pentru că tuturor ni se părea că Dacia e a noastră și trebuie să rămână aici, așa cum este. Îmi aduc aminte în 1999 chiar de dezbaterile care au apărut că am putea din nou să fim vinovați că ne vindem țara. Iată că lucrurile prăpăstioase care se dezbăteau în 1999 s-au probat a fi fără niciun fel de fundament și că una din cele mai bune decizii ale guvernelor de după revoluția din 1989 a fost privatizarea uzinelor Dacia cu Renault”, a mai arătat Băsescu.
Șeful statului a adăugat că, pentru România, este nu numai bucurie, nu numai o onoare, dar este și o șansă pentru tinerii ingineri.
„2.200 de ingineri lucrează deja pentru Centrul Tehnic Renault din România. Din acești 2.200 de ingineri, peste 2.000 sunt români, selectați din universitățile românești, a căror medie de vârstă este de 31 de ani. Faptul că Renault a oferit tinerilor ingineri români șansa să lucreze, să producă, să creeze în România este un lucru pentru care eu, personal, țin să mulțumesc grupului Renault și să mulțumesc că o filosofie prietenoasă a fost aplicată în România”, a spus președintele Băsescu.
El a mai declarat că Dacia „a revenit acolo de unde plecase ca și gândire, ca și filosofie”.
„Evoluția ei după investiția inițială a deturnat foarte mult chiar sensul modelului Renault 12. Astăzi însă, prin investițiile Renault, investiții care adesea au primit și sprijinul Guvernului României în a se realiza, ne-au făcut să recuperăm o șansă pe care am avut-o cândva, pe care păream că am pierdut-o, aceea de a fi un constructor de autombile reputat. Am recuperat ca urmare a investiției, inteligenței și managementului și tradiției Renault, am recuperat tot ceea ce pierdusem prin deteriorarea modelului Renalut 12 și în momentul de față România a devenit unul din jucătorii importanți în industria automobilelor. Un motiv pentru care trebuie să mulțumim Grupului Renault este grija de proteja inteligența românească. Sunt puține grupuri globale care doresc să valorifice și inteligența pe care o țară în care produc să o poată pune la dispoziție. Iată că Renault – și e al doilea mare grup industrial care face acest lucru în România – a decis să dezvolte la București, Titu, Pitești, Mioveni cel mai mare centru tehnologic din afara frontierelor Franței. E pentru noi nu numai o bucurie, nu numai o onoare, dar și o șansă pentru tinerii ingineri”, a declarat șeful statului.
Primul client care a intrat în posesia unui Duster este președintele Traian Băsescu, care și-a ridicat mașina de la uzina de la Mioveni la începutul lunii aprilie. Mașina a fost achiziționată de către soția sa.
Noul SUV Duster intrat în proprietatea familiei președintelui Traian Băsescu a costat, conform declarației acestuia de la acel moment, 71.242,24 de lei, fiind un Diesel 4×4 vârf de gamă.
Mașina are culoarea „roșu de foc”, așa cum o numesc lucrătorii de la Uzinele Dacia, această culoare fiind un cadou pe care uzina i l-a făcut șefului statului, în condițiile în care această culoare nu este folosită pe linia de producție a Duster.