Băsescu despre brandul de țară: În Carpați s-a plămădit această națiune, „Dracula” nu funcționează



Președintele Traian Băsescu a declarat, miercuri, la TVR, că brandul de țară lansat recent este un program de punere în valoare a României, că „în Carpați s-a plămădit această națiune”, susținând că variantele cu „Dracula” nu funcționează.
„Este un program de punere în valoare a României. În Carpați s-a plămădit această națiune. Variantele cu Dracula și altele nu funcționează”, a declarat Traian Băsescu, referindu-se la brandul de țară lansat recent.
El a adăugat că țara noastră avea nevoie de o identitate turistică.
„Costul îl vor rezolva, dar România are nevoie de o identitate turistică. Deocamdată nu avem observații că nu ar fi corect gestionați (banii europeni – n.r.)”, a mai spus șeful statului.
Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea a declarat, luni, la începutul ședinței Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României și cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
Pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) poate plăti consorțiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu și pentru cea de creație, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea, într-un interviu pentru MEDIAFAX.
Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicații privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic și alte simboluri comercializate pe internet și a precizat că nu va efectua plăți până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susține că brandul de turism și toate componentele sale au fost create de ea și, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existența de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.