Asociația pentru Protecția Consumatorilor va lansa pe 1 octombrie campania „Cere bonul fiscal”



Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România (ANPCPPSR) va lansa la 1 octombrie campania „Cere bonul fiscal”, cu o durată de 1.000 de zile, care are ca scop o mai bună educare a populației în privința fiscalizării.
Președintele ANPCPPSR, Sorin Mierlea, a explicat că această campanie va avea două părți, una în cadrul căreia se vor promova lucrurile realizate cu ajutorul banilor plătiți la taxe și impozite, iar a doua va presupune explicarea efectelor cererii unui bon fiscal și al situației inverse.
„Impozitele și taxele fac și lucruri bune, nu se întâmplă numai lucruri rele. (…) Nesolicitând bonul fiscal de la magazin, ulterior proprietarul poate cere furnizorului unele produse fără factură fiscală, la un preț fără taxe, mai mic”, a spus Mierlea, în cadrul unui seminar organizat de MasterCard, care va lua parte la campanie.
El a precizat că această campanie va dura 1.000 de zile, întrucât Asociația a considerat că o campanie de durată, „ca picătura chinezească”, poate să schimbe ceva la nivel colectiv.
Campania vizează în special elevii din învățământul preuniversitar, respectiv din clasele a XI-a și a XII-a, persoanele de vârsta a treia și angajații instituțiilor financiar-bancare.
„În rândul persoanelor de vârsta a treia se fac tot felul de încercări ca pensiile să fie date pe carduri. Pentru aceste persoane este nevoie de un limbaj specific, mai simplu, pentru a avea impact. De exemplu, am avut reclamații la anumite filiale ale unei bănci, unde pensionarii s-au dus știind că pot să plătească utilitățile, iar un angajat le-a pus o hârtie în față, pe care au semnat-o, iar după 30 de zile s-au trezit acasă cu un card”, a precizat Mierlea.
El a spus că prima evaluare a campaniei, care va fi promovată prin materiale print, publicitate stradală, cât și prin intermediul televiziunilor și radiourilor, va fi realizată în luna ianuarie 2011.
ANPCPPSR, înființată în anul 2003, este o organizație neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, independentă, ce apără drepturile consumatorilor.