22.838 de elevi din județul Suceava, din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, vor susține în acest an, în premieră, evaluări naționale.
Deși testările ar fi trebuit să debuteze în data de 6 mai, Ministerul Educației Naționale a anunțat, săptămâna trecută, că acestea vor începe la data de 28 mai, primii care urmează să fie evaluați fiind elevii de clasa a VI-a. Reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava au anunțat că vor fi examinați 7.397 de elevi de clasa a II-a din școlile sucevene, 7.447 de elevi de clasa a IV-a și 7.994 de clasa a VI-a. Elevii claselor a II-a și a IV-a vor fi evaluați la limba română și matematică, iar cei de-a VI-a vor susține testarea la limbă și comunicare și matematică și științe
Noul calendar stabilit de minister prevede ca evaluările să aibă loc în perioada 28 mai – 6 iunie. Reprezentanții ministerului au precizat că evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste.
Profesorii suceveni pregătesc elevii pentru aceste evaluări
Cu toate că notele nu se vor trece în catalog, profesorii suceveni care predau la clasele vizate de evaluare au demarat programe în vederea pregătirii pentru aceste testări. La clasă, elevii rezolvă modele de teste publicate, la finele lunii martie, de Ministerul Educației, variantele fiind formulate după programele școlare pentru fiecare disciplină de studiu. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu. Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a și în 60 de minute la clasele a IV-a și a VI-a.
În clasele în care se va susține testarea nu vor fi camere video, elevii fiind supravegheați la clasa a II-a și la a IV-a de învățătoare și un cadru didactic din unitatea de învățământ, iar la clasa a VI-a de două cadre didactice din școală. Elevii nu vor fi separați câte unul în bancă, însă testele vor fi pe mai multe numere, astfel încât să nu se poată copia.
Rezultatele obținute sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților elevului asupra stadiului competențelor evaluate.
Testări amânate
Aproape 23.000 de elevi suceveni vor fi evaluați cu întârziere
