Angela Gheorghiu: „Orice aș face, oamenii se uită la mine, fără a ști de ce”



Celebra soprană Angela Gheorghiu vorbește, într-un interviu acordat cotidianului britanic The Independent, despre cariera și căsnicia ei și spune, printre altele, că soțul său, Roberto Alagna, este gelos că ea cântă și cu alți tenori.
La 15 ani după ce Angela Gheorghiu a cântat în „Traviata” și l-a făcut să plângă pe dirijorul Georg Solti, „vocea celei mai înfocate dive rămâne la fel de sănătoasă precum orgoliul ei”, notează cotidianul britanic.
În timp ce vocea lui Roberto Alagna începe să slăbească, nimic nu știrbește nici sunetul minunat al vocii Angelei Gheorghiu, nici înflăcărarea cu care își joacă rolurile, mai spune The Independent, numind-o pe soprană un „monstru sacru”.
Angela Gheorghiu cântă în prezent, la Covent Garden, în „Tosca”, o producție creată special pentru ea și interpretarea ei a șters cei 40 de ani în care „Tosca” prin excelență era Maria Callas, notează The Independent. „Mi-am urmat instinctul, așa cum am făcut mereu. În 20 de ani, n-am dat greș niciodată urmându-mi instinctul”, spune soprana.
The Independent mai scrie că Angela Gheorghiu se pregătește cu o „meticulozitate fanatică” pentru fiecare nou rol, la Geneva, unde ea și Alagna le-au crescut pe Ioana, fiica orfană a surorii ei care a decedat într-un accident de mașină, în 1996, și pe Ornella, fiica lui din prima căsătorie.
Întrebată ce își dorește de la un regizor, ea a răspuns că vrea ca acestuia să nu îi fie teamă să aibă pretenții. „Nu trebuie să fie atât de emoționați de felul în care cânt, încât să izbucnească în plâns și să considere că lucrurile sunt perfecte așa cum sunt. Dar trebuie să ceară, nu să ordone. Dacă ordonă, eu am plecat”, a explicat solista.
Angela Gheorghiu a mai spus și că nu i s-a schimbat vocea de-a lungul timpului pentru că știe să aibă grijă de acest „instrument” al ei. „Am știut întotdeauna care îmi sunt limitele și nu am cântat prea mult, prea tare sau prea înalt. Wagner ar fi rău pentru mine. Îmi place muzica lui, dar nu știe nimic despre voci. A fi cântăreț este ca și a fi pictor – trebuie să pui culoarea potrivită exact acolo unde este nevoie”, a mai spus Gheorghiu.
Totodată, ea a comparat opera cu fotbalul, pentru că soliștii sunt asemenea jucătorilor, dar unul atrage tot timpul atenția pentru că are o anume „aură”, dar și pentru că își poate transforma un defect într-o calitate. Angela Gheorghiu a spus că este și cazul ei și, întrebată ce defect are, a răspuns că este „diferită”. „Orice aș face, oamenii se uită la mine, fără a ști de ce”, a declarat ea.
În legătură cu ceea ce se scrie despre ea, Angela Gheorghiu spune că presa are multă imaginație și că este recunoscătoare pentru ideile furnizate. „Îmi spun «Draculette» pentru că sunt din România. Și îmi zic mie și lui Roberto – Bonnie și Clyde. Ok! Aceste nume sunt acum subiecte de opere. «Draculette» e deja scrisă de un compozitor american, așa că îi mulțumesc foarte mult presei. Un alt compozitor scrie «Bonnie și Clyde», așa că mulțumesc din nou!”.
Angela Gheorghiu a abordat în interviul acordat The Independent și problemele din căsnicia sa, despre care Roberto Alagna a vorbit recent într-un alt interviu, spunând că este gelos din cauza noii colaborări a soției sale cu tenorul german Jonas Kaufmann. „Am început să cânt cu alții și în mintea lui Roberto e gelozie. Sunt o bună colegă, încerc să îl susțin. Dar în același timp sunt o cântăreață de operă și vreau un rezultat bun cu toată lumea – dacă alții vor să cânte cu mine, încerc să le ofer același lucru”, a spus soprana.
Întrebată ce va face să rezolve această situație, Angela Gheorghiu a răspuns că nu va face nimic. „Spectacolul trebuie să continue, viața trebuie să continue. Eu trebuie să mă simt liberă. Problema este că suntem căsătoriți și el gândește «Trebuie să fac totul cu Angela». Este un cântăreț foarte bun și nu îl trădez, dar trebuie să accepte că voi cânta cu mai mulți oameni”, a spus ea.
Gheorghiu a precizat, după ce reporterul a sugerat că soluția ar putea fi o vacanță, că soțul ei nu își ia niciodată vacanțe. „În 15 ani, am avut o singură vacanță cu el – în Mexic -, a fost raiul pe pământ. E atât de preocupat de cariera lui încât nu se oprește”, a explicat ea.
Soprana a mai spus că citește interviurile care i se iau, dar nu și cronicile. „Fiecare cronică este doar pentru o reprezentație. Este o părere scrisă repede despre ceva la care eu am muncit atât de mult și după o reprezentație știu cât de bună sau mai puțin bună am fost – am un critic interior”, a afirmat Angela Gheorghiu.
Angela Gheorghiu, născută pe 7 septembrie 1975, la Adjud, este deja un „superstar” al operei internaționale, fiind, totodată, unul dintre cei mai bine vânduți artiști români de muzică clasică. Lansarea sa în străinătate a avut loc în 1992, la Covent Garden, cu „Boema” de Puccini. În același an, a debutat pe scenele renumitelor Metropolitan Opera din New York și a Operei de Stat din Viena. De atunci, soprana a cântat pe cele mai mari scene ale lumii.
Sâmbătă seara, Angela Gheorghiu a fost aplaudată și aclamată, de peste 10.000 de spectatori, în Piața Constituției din București, unde a susținut un concert, alături de Vlad Miriță.