Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a spus, joi, după întâlnirea de la Guvern, că în Codul educației învățământul beneficiază de 7 la sută din PIB, pentru că reformele au nevoie de resurse.
„Când am constituit codul, am pornit de la Strategia pentru Educație, Pactul pentru Eeducație și programul de guvernare. Nu-mi aduc aminte să fi scăpat ceva în Codul educației. Dar, dacă am scăpat, o să completăm și nu cred că acest lucru este o problemă. În acest timp, am pornit de la primul articol și obiectiv al Pactului pentru Educație, acela de a avea minimum 6 la sută din PIB. Motiv pentru care am scris în Cod că beneficiem de 7 la sută din PIB, pentru că reformele au nevoie de resurse”, a declarat Andronescu.
Demnitarul a precizat că la întâlnirea de la Guvern nu a fost o ședință a comisiei prezidențiale de educație, ci o întâlnire cu președintele Comisiei prezidențiale pentru educație, Mircea Miclea, în care au discutat agenda viitoarelor întâlniri.
„Cred că avem o obligație pentru această țară să facem o lege bună a educației. Cred că trebuie să avem o abordare tehnică, care să cuprindă în lege cele mai bune soluții, astfel încât sistemului educațional să-i crească performanța”, a adăugat ministrul Educației.
Ea a spus că din discuțiile cu Miclea a văzut că există multe puncte de vedere comune.
„Vom încerca să discutăm pe soluțiile cele mai favorabile învățământului modern și performant”, a adăugat Andronescu.
Întrebată dacă ar lăsa de la ea în dialogul cu Miclea, ministrul a răspuns: „Eu nu țin să nu las de la mine. Eu am un obiectiv, acela de a avea o lege bună”.
Ministrul a precizat că acest cod al educației este rezultatul discuțiilor cu studenții, profesorii, sindicatele, universitățile, toți cei pentru care se construiește această lege.
„Nu este o lege care se face pentru Guvern, pentru mine, pentru Miclea sau pentru o altă instituție. O facem pentru sistemul educațional”, a adăugat Andronescu.
Ea a precizat că atunci când a construit Codul a pornit de la strategia și pactul pentru educație și de la programul de guvernare.
La această oră, ministrul Ecaterina Andronescu și președintele Comisiei prezidențiale pentru educație discută la sediul MECI pe baza propunerilor legislative privind Codul educației.
Discuțiile au început în jurul orei 14.00, după ce, joi dimineață, cei doi au avut o altă întâlnire la sediul Guvernului.
Președintele Comisiei prezidențiale pentru educație, Mircea Miclea, a declarat, joi, înainte de întâlnirea cu ministrul Educației, de la sediul MECI, că nu va renunța la ideea depolitizării sistemului, mai ales la nivelul școlii și că propune ministerului soluții, dar acesta va redacta textul legii.
„Depolitizarea nu este stipulată în Codul educației. Ca să argumentăm din nou soluțiile prevăzute în Pactul pentru educație și ale strategiei din învățământ, vom aduce toate argumentele. Noi propunem soluții, MECI va redacta textul legii. Nu vom renunța la aceste puncte, suntem niște experți și argumentăm soluțiile”, a declarat fostul ministru al Educației.
Primul-ministru a anunțat, miercuri, că va coordona o comisie care îi va pune față în față pe ministrul Educației cu președintele Comisiei prezidențiale pentru educație și experții acestora.
Premierul Boc a spus că a analizat Codul educației propus de ministrul Andronescu și acest document conține unele lucruri bune, dar că nu respectă unele prevederi, precum depolitizarea sau descentralizarea sistemului de învățământ, prevăzute de Pactul pentru Educație, pe care coaliția de guvernământ s-a angajat să îl respecte în programul de guvernare.
Boc a explicat că proiectul Codului educației nu se încadrează în programul de guvernare și în Pactul pentru Educație prin faptul că nu garantează depolizitarea și profesionalizarea managementului, instituțiilor de educație și cercetare.
Ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, miercuri, la finalul dezbaterilor de la Parlament pe tema reformei educației, că Mircea Miclea „vorbește despre soluții legislative, ceea ce înseamnă că e greu de gestionat sistemul cu soluții”, ea completând că aceste soluții legislative „conțin idei care ar putea să se transforme în norme de reglementare într-o legislație adecvată”.
Șeful Executivului vrea să-și asume răspunderea în Parlament, în 2 septembrie, pe patru legi, printre care și cele ale Educației, dar pe proiectul propus de președintele Comisiei prezidențiale, Mircea Miclea.
PSD nu e de acord cu asumarea răspunderii, susținând necesitatea unei dezbateri publice, dar pe tema proiectului propus de ministrul Educației Ecaterina Andronescu, prezentat în 14 august.