În proiect

Andronescu: Codul educației, complet și perfectibil



Andronescu: "Documentul pune un accent deosebit pe evaluare”. Foto: MEDIAFAX
Andronescu: "Documentul pune un accent deosebit pe evaluare”. Foto: MEDIAFAX

Ministrul Educației, vicepreședintele PSD Ecaterina Andronescu, a declarat, ieri, după ședința BPN, că proiectul de cod al educației elaborat de ministerul pe care îl conduce este, în opinia sa, complet, întrucât abordează toate domeniile, definește idealul educațional și finalitățile în sistem.
Andronescu a spus că, după părerea sa, codul elaborat de Ministerul Educației este complet, în sensul că abordează toate domeniile.
Ea a admis că soluțiile propuse de MEC sunt perfectibile.
„Codul pornește cu definirea ciclurilor (…), codul definește și idealul educațional care creează tendințele și stabilește direcțiile în care o luăm, dar și finalitățile. Conținutul învățământului, prin ceea ce numim curriculumul național, se definește acum într-o manieră europeană, pe formarea celor opt competențe cheie definitive în documentele Comisiei Europene”, a spus ministrul Educației.
Andronescu a precizat că propunerea ministerului menține cele trei cicluri școlare preuniversitare de câte patru ani și introduce o grupă pregătitoare în cadrul învățământului obligatoriu, preconizat a fi obligatoriu până la sfârșitul liceului.
Ministrul a menționat faptul că proiectul de cod încearcă să partajeze competențele în gestionarea învățământului între autoritățile locale, cele județene, unitățile de învățământ, inspectorate și minister.
„Documentul pune un accent deosebit pe evaluarea în vederea asigurării calității, atât pe mecanismele de evaluare internă a calității în fiecare unitate școlară și, în orice caz, se întăresc exigențele evaluării externe în vederea autorizării de funcționare provizorie și a acreditării, în așa fel încât fenomene de derapaj așa cum am înregistrat să nu se mai producă”, a precizat Andronescu.