Agro Channel, o televiziune dedicată agricultorilor, a primit licență de la CNA



Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis, ieri, să acorde o licență audiovizuală prin satelit pentru televiziunea cu profil agricol Agro Channel, care va începe să emită până la sfârșitul anului.
CNA a analizat, în ședința de ieri, solicitarea societății Valtec Media Broadcasting SRL Corbeanca/Ilfov de acordare a unei licențe audiovizuale prin satelit pentru televiziunea cu profil agricol Agro Channel.
La CNA au fost prezenți mai mulți reprezentanți ai televiziunii, printre care și Bogdan Tudor, directorul general al Agro Channel și cel care deține 10% din acțiunile societății Valtec Media Broadcasting SRL, care va opera noul post TV. Ceilalți doi acționari ai Agro Channel sunt Narcis Someșfălean – 80% și Adrian Nedelcu – 10%.
Agro Channel va fi un post de televiziune tematic, dedicat agriculturii și satului românesc. În grila de programe se vor regăsi emisiuni de interes pentru dezvoltarea mediului rural și a fermierilor, în condițiile în care agricultura este principala activitate a locuitorilor de la sate.
Potrivit lui Bogdan Tudor, directorul general al Agro Channel, televiziunea va urma modelul unor canale cu profil agricol din Argentina.
„Cea mai dezvoltată agricultură este în America de Sud, mai ales în Argentina. Există în Argentina niște posturi de televiziune cu acest profil. Am luat acel model. Celelalte ajustări sunt pe specificul românesc. Credem că se pretează la economia României. Nu o putem considera o afacere de la început, ci o investiție”, a explicat Bogdan Tudor.
Publicul țintă al Agro Channel este format din populația cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Principalele categorii vizate de noua televiziune sunt: agricultorii, muncitorii agricoli, intelectualii de la sate, oficialitățile, oamenii de afaceri din mediul rural și elevii.
Agro Channel va difuza programe de informare (40%), programe educative, culturale și religioase (10%), filme (5%), programe de divertisment și alte tipuri de programe (25%), publicitate și teleshopping (20%). Agro Channel va emite programe 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.
Televiziunea va transmite programe producție proprie – 80% și producții audiovizuale ale altor producători – 20%. În acest sens, Agro Channel intenționează să realizeze un parteneriat cu Trinitas, televiziunea Patriarhiei Române, pentru a retransmite duminica, în direct, liturghia.
Investiția inițială în Agro Channel este în jur de 100.000 de euro. „Avem un contract lunar, pe trei ani de zile, cu o televiziune care nu mai funcționează, de la care folosim studiourile și spațiile pentru redacție, aflate la Corbeanca”, a explicat Bogdan Tudor.
Reprezentanții televiziunii au spus că estimează să aibă venituri din exploatare de peste 3,8 milioane de lei, până în august 2011.
Agro Channel va începe să emită până la sfârșitul acestui an, după cum a declarat pentru MEDIAFAX Bogdan Tudor. El a precizat că televiziunea ar putea emite atât în România, cât și în Republica Moldova.
Televiziunea ar putea fi retransmisă pe rețelele companiei de telecomunicații RCS&RDS, în momentul de față existând o înțelegere în acest sens.