Serviciul de Pașapoarte Suceava a fost luat cu asalt și în acest an de sucevenii care lucrează peste hotare, iar în luna august vin acasă în concedii. Fie că au nevoie de pașapoarte pentru copii, care nu se pot deplasa fără acestea, fie că și le schimbă pe ale lor, aceștia stau la cozi la ghișee de dimineață și până seara.
Așteptându-se la acest aflux de public, conducerea Serviciului de Pașapoarte a prelungit programul de lucru încă de la începutul lunii august. Practic, toată luna august, la Serviciul Pașapoarte Suceava se lucrează 12 ore pe zi, de la 8.00 la 20.00, iar în unele zile funcționarii au rămas la muncă și până la 22.00, pentru a putea fi serviți toți cei care aveau nevoie de pașapoarte. Cei care solicită pașapoarte își fac obligatoriu programare, on line sau direct în registrul de la intrarea în instituție. De altfel, cei care au nevoie de pașapoarte trebuie să se grăbească. Asta pentru că ieri programările ajunseseră deja până pe data de 22 august.
Cifre care spun totul despre creșterea numărului de solicitări
„De la începutul lunii august și până în prezent, la Serviciul Pașapoarte s-au depus 2.350 de cereri pentru documente, dintre acestea 1.365 fiind pentru pașapoarte electronice și 965 pentru cele temporare.
Față de lunile anterioare, media zilnică a crescut cu aproape 200 de cereri, media la zi este de 261 de cereri, iar în unele zile am primit și 300, chiar 310 cereri”, a declarat comisarul-șef Angela Cleopatra Irimia, șefa Serviciului Pașapoarte Suceava.
Așteptare și nervi
Comisarul-șef Irimia a explicat că din totalul pașapoartelor emise, două treimi sunt pentru copii, cei care, în lipsa buletinelor, nu se pot deplasa decât cu acest document.
Sutele de oameni care au luat ieri cu asalt instituția, pentru a depune cereri, a-și ridica pașapoartele ori a-și face programare, erau conștienți că trebuie să aștepte, având în vedere aglomerația, însă au apărut și unele nemulțumiri legate de programări și rostul acestora. Supărați, unii dintre cei care așteptau au plecat, acuzându-l pe angajatul de la intrarea în instituție că nu respectă programările, în timp ce alți doar și-au manifestat nemulțumirile.
„Nu văd rolul programării, ne-am așteptat să venim aici și să vedem un număr de înregistrare, să fie chemat fiecare funcție de programare. Așa vii cu o săptămână înainte, faci programare și apoi când îți vine rândul stai normal la coadă”, ne-a declarat un tânăr din Suceava, Alexandru Vatamaniuc. Acesta își făcuse programarea de marțea trecută și susținea că așteaptă deja de o oră și jumătate, în condițiile în care era și cu copilul.
Alții erau ceva mai resemnați.
„Acum am venit…. face soțul meu programare. Vom aștepta pentru că trebuie să-i facem fetiței pașaport”, ne-a declarat Ana Maria, o tânără din Vicov, venită acasă în concediu din Italia.