Adolescenții merg rar la stomatolog, un copil din doi are nevoie de aparat dentar



Un copil din doi are nevoie de aparat dentar, în condițiile în care lipsa unui tratament corespunzător poate duce la probleme grave de sănătate, care afectează stomacul, inima sau rinichii, se arată într-un studiu realizat de specialiști în domeniu, care au început o campanie de educare a elevilor.
Campania de conștientizare și educare a elevilor de gimnaziu cu privire la importanța sănătății dentare, organizată de compania Dent Estet cu sprijinul Inspectoratului Școlar al Municipiului București, se desfășoară în perioada martie-aprilie și vizează peste 3.000 de elevi din clasele V -VIII din zece școli generale bucureștene.
În acțiune vor fi implicați zece medici Dent Estet specializați în stomatologie pentru copii, potrivit unui comunicat al companiei. Timp de o lună, aceștia vor dezbate împreună cu elevii diverse teme printre care menținerea unei danturi sănătoase, vor acorda sfaturi legate de alimentație, respirație, aparatele ortodontice, dau și riscurile aduse de fumat sau bijuteriile dentare.
„În momentul de față, adolescenții din segmentul de vârstă 10-14 ani, elevi în clasele V -VIII, ajung foarte rar în cabinetul stomatologic. Spre deosebire de adulți, care sunt conștienți de efectele negative ale netratării problemelor dentare la timp, adolescenții nu înțeleg încă acest lucru și încearcă pe cât posibil să evite sau măcar să amâne vizita la medicul dentist. De aceea, pentru prima dată în România, Dent Estet a decis să desfășoare o campanie amplă de informare și educare în randul adolescenților, bazată pe metode inedite de comunicare, de exemplu prezentări ce conțin personaje îndrăgite de adolescenți”, a precizat sursa citată.
Potrivit medicului Oana Taban, elevii vor fi învățați cum să evite problemele dentare frecvente în timpul adolescenței și care pot duce chiar la afecțiuni grave ca boli ale gingiilor și cavității bucale, până la cancerul oral. „Această campanie de informare asupra pericolelor legate de neglijarea sănătății dentare nu este una tradițională, ci își propune să fie una interactivă, inovativă și adaptată limbajului și preocupărilor adolescenților”, a continuat medicul.
„Inspectoratul Școlar al Municipiului București este deschis unor astfel de parteneriate, cu companii private, care investesc în educarea tinerei generații. Acest tip de campanii de profilaxie necesită și resurse din mediul privat și pot duce, pe termen lung, la îmbunătățirea sănătății dentare a populației „, a declarat Mirela Șișman, din cadrul Inspectoratului Școlar al Municipiului București.
Costurile campaniei de informare și educare sunt de aproximativ 20.000 de euro.