Parchetul Curții de Apel Iași i-a pus oficial sub acuzare, ieri, pe cei doi administratori ai firmei VALCRIS Trans, proprietarii microbuzului implicat în accidentul feroviar de la Scânteia, în care au murit 14 persoane, ei fiind informați că s-a început urmărirea penală împotriva lor.
Ieri, administratorii Constantin Scântei și Ionel Dumitriu, în prezența avocaților lor, au fost încunoștiințați de procuror de faptul că s-a început urmărirea penală împotriva lor pentru infracțiunile de fals, uz de fals și nerespectarea regimului transportului rutier public, au comunicat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.
Parchetul Curții de Apel Iași a încetat cercetările față de șoferul microbuzului Petrișor Apostu, implicat în accidentul feroviar soldat cu victime, întrucât bărbatul a decedat.
Reprezentanții Autorității Rutiere Române Iași au confirmat că SC Izvoraș SRL și SC VALCRIS Trans SRL au același administrator, respectiv pe Ionel Dumitriu. Microbuzul implicat în accidentul feroviar deși era al VALCRIS, șoferul Apostu a circulat, în 14 august, pe traseul pe care avea licența societatea Izvoraș.
Parchetul Curții de Apel Iași dispusese începerea urmăririi penale față de Petrișor Răzvan Apostu, pentru ucidere din culpă (articolul 178, alineatele 2 și 5, Cod penal).
Decesul învinuitului determină încetarea urmăriri penale, potrivit procedurii.
Potrivit investigațiilor, vineri, 14 august, la ora 14.15, învinuitul Petrișor Apostu, în vârstă de 26 de ani, conducătorul microbuzului VW LT-2003, cu număr de înmatriculare IS-05-EEM, având 15 călători, s-a angajat în traversarea căii ferate la trecerea de nivel din comuna Scânteia, județul Iași, „ignorând semnalele luminoase și acustice ale sistemelor de semnalizare”.
Microbuzul a fost izbit de trenul accelerat, care circula pe ruta Brașov-Ploiești Sud-Bârlad-Iași, numărul 14.0503, condus de mecanicul Vasile Buda, aparțiândn SC Regiotrans SA Brașov.
În urma impactului, au decedat 13 călători – cinci bărbați, șapte femei și un copil -, iar șoferul Apostu și doi călători bărbați au suferit leziuni grave, care au impus spitalizarea lor.
Microbuzul a fost distrus în totalitate, însă instalațiile de semnalizare ale căii ferate nu au fost avariate.
Astfel, Parchetul Curții de Apel Iași a început cercetările pentru ucidere din culpă (articolul 178, alineatele 2 și 5 Cod penal), neîndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă, din culpă (articolul 273 Cp) și pentru accident și catastrofă de cale ferată (articolul 277 Cp).
„Din primele cercetări a rezultat că Petrișor Răzvan Apostu nu a oprit microbuzul la trecerea de nivel de cale ferată, nu s-a asigurat, deși existau indicatoare rutiere, iar instalațiile de avertizare sonoră și luminoasă funcționau normal”, spun anchetatorii.
La dosar au fost depuse înscrisuri referitoare la activitatea societății VALCRIS SRL Iași, proprietara microbuzului condus de Apostu, solicitându-se relații de la Autoritatea Rutieră Română (ARR) Agenția Iași privind situația salariaților de la societate.
Potrivit directorului ARR – Iași, Cristian Foia, societatea VALCRIS nu are atribuite trasee în zona unde s-a petrecut accidentul feroviar, ci asigura curse către Pașcani.
Luni, în jurul orei 11.00, la Spitalul de Urgențe din Iași, a murit șoferul microbuzului implicat în accidentul din comuna ieșeană Scânteia, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Dr. Tudor Ciuhodaru, șeful Unității Primire Urgențe din cadrul Spitalului de Urgențe din Iași, declara că șoferul, în vârstă de 26 de ani, a suferit multiple leziuni intraabdominale.
Purtătorul de cuvânt al IPJ Iași, Virginia Pralea, declara că șoferul microbuzului implicat în accident a fost sancționat de șapte ori într-un an de către polițiștii rutieri pentru depășirea vitezei legale, pentru nefolosirea centurii de siguranță, pentru folosirea telefonului mobil în timpul conducerii mașinii și pentru staționare și oprire neregulamentară.