Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 26 apr 2017 - Anul XXII, nr. 93 (6509)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6625 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Pot scăpa foarte uşor

Șoferii care transformă şoselele în piste de curse, cu Poliţia după ei, încurajaţi de legislaţia blândă

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Cazurile de şoferi care refuză să oprească la semnalul poliţiştilor şi se angajează în urmăriri foarte periculoase, pentru ei, pentru agenţi, dar şi pentru ceilalţi participanţi la trafic, sunt foarte frecvente în judeţul Suceava, uneori chiar zilnice în buletinele de presă ale Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava. Asta fără să-i mai punem la socoteală pe cei care nu sunt prinşi, iar cazurile nu sunt făcute publice. Fie că este vorba de vitezomani, de contrabandişti ori de şoferi care pur şi simplu nu vor să oprească, bazându-se pe maşinile mult mai puternice, aceştia sunt încurajaţi, din păcate, şi de legislaţia blândă.

Șoferii care nu opresc la semnalul agenţilor pot scăpa doar cu o amendă şi cu permisul suspendat pentru 30 de zile, chiar şi în condiţiile nefericite în care maşina de poliţie aflată în urmărire suferă avarii.

 

O Dacie Logan neinscripţionată, cu radar, daună totală după ce s-a răsturnat în timpul unei urmăriri

Un ultim exemplu în acest sens, terminat foarte prost pentru poliţişti, s-a petrecut în noaptea de 12 spre 13 aprilie, la Dumbrăveni. O autospecială Dacia Logan neinscripţionată, cu radar, care era repartizată de câteva luni Poliţiei oraşului Salcea, pentru acţiuni de control pe DN 29 Suceava-Botoşani, s-a răsturnat în timp ce echipajul rutier încerca să ajungă din urmă un Mercedes al cărui şofer refuzase să oprească maşina pentru control.

La ieşirea din Dumbrăveni spre Botoşani, într-o curbă, agentul de la volan a scăpat Loganul de sub control, maşina răsturnându-se de mai multe ori în afara drumului. Cei doi agenţi au ajuns la spital, din fericire nu răniţi grav, iar maşina de Poliţie a fost avariată grav, urmând a fi evaluată cel mai probabil cu daună totală. Aparatura radar va putea fi refolosită pe o altă maşină, însă după o procedură destul de complicată, care presupune recalibrarea aparatului şi reautorizare. 

 

Șoferul fugar nu a fost identificat

Șoferul fugar şi-a pierdut urma şi încă nu a putut fi identificat. Din păcate, poliţiştii au puţine date despre maşină, imaginile video nefiind relevante. Chiar dacă ar fi identificat, şoferul ar încasa 4 puncte de amendă (în jur de 600 de lei) şi i s-ar suspenda permisul de conducere pentru 30 de zile. Atât este sancţiunea pentru refuzul de a opri la semnalul agentului rutier, fără nici o implicaţie penală. Dacă respectivul şofer a fost băut ori avea alte motive pentru a fugi, nu se va mai putea stabili vreodată.     

 

Poliţistă rănită grav, anul trecut, în timpul unei alte urmăriri. Și în acest caz şoferul a scăpat

Un caz şi mai grav s-a petrecut pe 16 aprilie 2016, la Marginea.

Atunci, agentul principal Violeta Covaliu era de serviciu alături de un coleg de la Secţia Rurală Marginea. Cei doi efectuau serviciul de control al traficului pe DN 2E, pe raza comunei Horodnic de Sus. La un moment dat au efectuat semnal regulamentar de oprire şoferului unui autoturism BMW. Acesta a demarat însă în trombă, echipajul plecând în urmărirea lui.

După o porţiune de drum betonat, urmărirea a continuat pe un drum cu pietriş. Acolo, autospeciala poliţiei a intrat în derapaj, a pătruns în şanţul din stânga şi s-a răsturnat pe cupolă. În urma accidentului, poliţista în vârstă de 27 de ani a fost rănită grav. Aceasta a fost o perioadă imobilizată la pat, având fractură de bazin, şi a necesitat o operaţie de reconstrucţie a osului nazal şi de eliberare a căilor respiratorii, după o fractură severă de piramidă nazală. Ea a revenit la serviciu abia la trei luni şi jumătate de la accident.

Șoferul a fugit şi a plecat din ţară, până să fie identificat. Și în acest caz, având în vedere că el nu a comis decât o contravenţie, acesta nu poate fi arestat în lipsă sau dat în urmărire.

 

Urmăriri cu final tragic

În urmă cu câţiva ani, în septembrie 2011, o urmărire a unei maşini despre care se credea că transportă ţigări de contrabandă s-a terminat tragic pentru unul dintre poliţişti, un agent de la Poliţia Locală. Accidentul s-a petrecut pe E 85, la Cumpărătura, după ce o conducătoare auto i-ar fi tăiat calea poliţistului care rula cu 131 de km/h, cu semnalele acustice şi luminoase pornite.

Niculai Costeniuc, care se afla pe scaunul din dreapta faţă al autospecialei de poliţie, a decedat pe loc, iar colegul său, agentul Marius Scutaru, a fost transportat în stare gravă la spital, revenindu-şi foarte greu.
Au fost şi cazuri recente în care şoferi fugari au suferit leziuni grave după ce au scăpat maşinile de sub control şi s-au răsturnat. În luna aprilie a anului trecut, un tânăr din Mălini a murit în timp ce încerca să-şi piardă urma de un echipaj de poliţie. Tânărul care a murit nu avea permis de conducere.

 

Liderul Sindicatului Agenţilor de Poliţie crede că principala problemă este legată de maşinile Dacia Logan    

Liderul Sindicatului Naţional al Agenţilor de Poliţie, filiala Suceava, Vasile Grumăzescu, este de părere că, pe lângă legislaţia blândă, un alt factor care încurajează şoferii fugari este legat de maşinile cu care lucrează Poliţia.

„Sunt probleme majore de dotare, în condiţiile în care cele mai multe maşini sunt autoturisme Dacia Logan, care nu au cum să facă faţă la o urmărire cu o maşină mult mai puternică. Aceşti şoferi care nu opresc la semnalul agenţilor sfidează practic pe toată lumea, riscul nu este doar pentru poliţist, ci pentru toţi cei care sunt în trafic”, a declarat Vasile Grumăzescu.

Poliţiştii nu au nici asigurare care să le acopere cheltuielile în caz de accidente suferite în misiune.

 

O lege mai aspră ar diminua numărul de urmăriri în trafic

De cele mai multe ori, şoferii care nu opresc la semnal au şi un motiv să nu o facă: transportă ilicit marfă, sunt băuţi ori nu au dreptul de a conduce. În cazul contrabandei ori al şoferilor băuţi, dacă nu sunt prinşi imediat, aceştia au şanse mari să scape de răspunderea penală.

„Cu siguranţă că dacă legea ar fi mai aspră şi pentru neoprirea la semnalul agentului, atunci s-ar diminua şi cazurile de urmăriri în trafic, care înseamnă risc ridicat de accidente”, este de părere liderul de sindicat, care este şeful Postului de Poliţie Păltinoasa şi cunoaşte şi din experienţă proprie această problemă. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Șoferii care transformă şoselele în piste de curse, cu Poliţia după ei, încurajaţi de legislaţia blândă.
 Vizualizări articol: 7866 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 3 voturi
Șoferii care transformă şoselele în piste de curse, cu Poliţia după ei, încurajaţi de legislaţia blândă5.053

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei