Google
 
sâmbătă, 25 apr 2015 - Anul XX, nr. 94 (5906)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,7199 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,1541 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   3 imagini |   ø fişiere video

Anchetă procurori

Cum a făcut centura de siguranţă diferenţa dintre viaţă şi moarte într-un accident în care a decedat o fată de 18 ani

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Un tânăr în vârstă de 18 ani a fost trimis în judecată zilele trecute de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Vatra Dornei pentru infracţiunea de „ucidere din culpă”, la nouă luni de zile după ce a provocat un tragic accident rutier, în care a decedat o adolescentă în vârstă de 18 ani. La finele lunii august a anului trecut, o petrecere de majorat avea să se termine groaznic, după ce un Opel Tigra scăpat de sub control de tânărul şofer a lovit schela unui panou publicitar, iar apoi s-a răsturnat.

Un detaliu important stabilit de procurori este că din cei patru tineri care se aflau în maşină doar unul, şoferul, purta centură de siguranţă, iar acesta a fost singurul care a scăpat fără leziuni în urma accidentului rutier.

 

Drumul parcurs de adolescenţi înainte de accident

În seara zilei de 29 august 2014, mai mulţi tineri, colegi de la Liceul „Ion Luca” şi de la Grupul Şcolar „Vasile Deac”, din Vatra Dornei, au participat la o petrecere de majorat a unui prieten, la o pensiune din zonă.

Din ancheta procurorilor rezultă că petrecerea s-a terminat în jurul orei 2.00, moment în care Costel Edward Mitocaru, în vârstă de 18 ani, din comuna Panaci, care venise la petrecere cu autoturismul Opel Tigra al tatălui său, a fost rugat de un tânăr cu care a stat la masă să-l ducă până acasă, în comuna Iacobeni. 

Tânărul şofer, care în acea seară nu consumase alcool, a acceptat să-l ducă pe acel tânăr la Iacobeni. A mai luat în maşină încă trei tineri, pentru a-i duce şi pe aceştia la casele lor. Printre aceştia s-a aflat şi Oana Roşu, în vârstă de 18 ani, din Vatra Dornei, care a luat loc pe scaunul din dreapta faţă. Cei cinci s-au deplasat la Iacobeni, unde localnicul a coborât, după care şoferul a întors maşina spre Vatra Dornei, unde urma să-i lase pe ceilalţi trei prieteni.

 

Destin: Tânăra a trecut pe lângă casă, însă nu a coborât

În scurt timp avea să se petreacă şi tragedia. În jurul orei 2.20, pe strada Argestru, la intrarea în Vatra Dornei dinspre Iacobeni, şoferul de 18 ani a scăpat volanul de sub control, într-o curbă la dreapta.

Autoturismul Opel Tigra a intrat în derapaj, a părăsit carosabilul şi, după un impact cu cadrul metalic al unui panou dezafectat, s-a răsturnat pe cupolă. Tânăra în vârstă de 18 ani din dreapta şoferului s-a lovit violent la cap, echipajele de salvare care au ajuns la faţa locului găsind-o în stare de inconştienţă. Aceasta era în stop cardio-respirator şi, după o oră de încercări de resuscitare, a fost declarată decedată.

În rechizitoriul de trimitere în judecată procurorul de caz a reţinut că victima nu purta centură de siguranţă, fapt care a făcut-o mai vulnerabilă la momentul impactului cu acel cadru metalic şi al răsturnării ulterioare a autoturismului.   

Tânăra care a murit ar fi putut să coboare din maşină la Vatra Dornei, la domiciliu, însă a ales să mai facă o plimbare până la Iacobeni, pentru a reveni ulterior la Vatra Dornei.

 

Doi tineri răniţi în urma accidentului nu au nici o pretenţie de la şofer

Dacă şoferul a scăpat fără leziuni, ceilalţi doi tineri din spate, o fată şi un băiat, au fost transportaţi la Spitalul municipal Vatra Dornei. Unul a suferit leziuni grave, care au necesitat 45-50 de zile de îngrijiri medicale, iar altul a fost diagnosticat cu leziuni pentru care a avut nevoie de 7-9 zile de îngrijiri medicale. Ambii tineri au declarat ulterior că nu au nici o pretenţie de la cel care s-a aflat la volan şi nu au depus plângeri, astfel că ancheta penală a continuat doar pentru  infracţiunea de ucidere din culpă.

 

Concluzii anchetatori: Şoferul nu a adaptat viteza în curbă şi a frânat prea brusc

Procurorii care au întocmit rechizitoriul de trimitere în judecată au arătat că din declaraţiile luate în cauză rezultă că tânărul de la volan a fost singurul care purta centură de siguranţă.

Trecând peste acest aspect care ţine de siguranţă, cauza accidentului a fost clară. 

Procurorii au concluzionat că accidentul s-a petrecut din cauza faptului că şoferul a rulat cu viteză neadecvată condiţiilor de drum, din cauza lipsei de experienţă în conducere şi a faptului că a acţionat brusc instalaţia de frânare a maşinii pentru a reduce viteza de deplasare a autoturismului. În acel moment maşina a intrat în derapaj şi nu a mai putut fi stăpânită.

Procesul în care este judecat inculpatul va avea un prim termen pe 26 mai, la Judecătoria Vatra Dornei. Parte civilă în dosar este tatăl tinerei care a decedat.  

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cum a făcut centura de siguranţă diferenţa dintre viaţă şi moarte într-un accident în care a decedat o fată de 18 ani.
 Vizualizări articol: 6205 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.0 din 5 voturi
Cum a făcut centura de siguranţă diferenţa dintre viaţă şi moarte într-un accident în care a decedat o fată de 18 ani3.055

Iulius Mall Suceava
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Aberatii, soferul e seful! trimis de
(25 apr 2015, 17:39:51
Nu trebuia sa porneasca masina fara centurile puse, poate ca fetita nu stia ce e aia centura. Procurori de 2 bani. Schimbati legea si responsabilizati soferii.
1.1  RE: Aberatii, soferul e seful! trimis de
(25 apr 2015, 17:42:03
Eu imi pun centura din reflex, sunt situatii sub 10% cand mai bine nu o ai.
1.2  RE: Aberatii, soferul e seful! trimis de
(25 apr 2015, 18:18:22
TAZ, spune-le ca in momentul cand te urci la volan si esti baut sau drogat, ai depasit limita legala cu viteza, normal este omor cu premeditare. Asta e o tara de handicapati condusa de borfasi. Caesca.r le-a atrofiat dreptul la opinie si dreptul de a fi o persoana individuala. Daca un borfas spune, voi sunteti asa, meritati asta si va dam ceva firfirici, astia accepta fara sa gandeasca, ce poti sa spui? Laude de la hamletieni si astia care nu stiu sa suctina un ezamen de sef de pos peste un judet la invatamant di 2 bani.
1.3  RE: Aberatii, soferul e seful! trimis de
(25 apr 2015, 20:12:49
Vera, rădicași mingea la fileu exact într-unul din cele mai volatile subiecte de drept penal: latura subiectivă a infracțiunii - vinovăția.
Nu prea ar fi premeditare, întrucât făptuitorul nu a luat hotărârea de a produce respectivul accident și nici nu a pregătit locul, timpul și mijloacele producerii accidentului.
Mai degrabă, analizând formele vinovăției - intenție sau culpă :
„1a) Intenţia directă
Intenţia directă există atunci când autorul doreşte producerea urmării prevăzute de norma de incriminare.

1b) Intenţia indirectă (eventuală)
Intenţia eventuală există atunci când autorul prevede rezultatul faptei sale şi, deşi nu-l urmăreşte, acceptă posibilitatea producerii lui.

2a) Intenţia spontană (repentină)
Această formă a intenţiei se caracterizează prin două elemente principale: hotărârea este luată într-o stare de tulburare sau emoţie şi ea este pusă imediat în executare.

2b) Intenţia premeditată
Intenţia premeditată se situează pe o poziţie diametral opusă faţă de intenţia repentină.
Astfel, în cazul intenţiei premeditate, autorul ia hotărârea în stare de relativ calm, iar până la momentul punerii ei în executare se scurge un timp mai îndelungat.

3a) Culpa cu prevedere
Există culpă cu prevedere atunci când autorul prevede ca o posibilă urmare a faptei sale producerea unei urmări vătămătoare pentru valoarea socială ocrotită, dar consideră că această urmare nu se va produce în concret.

3b) Culpa fără prevedere
Există culpă fără prevedere atunci când autorul nu a prevăzut rezultatul faptei sale, cu toate că trebuia şi putea să îl prevadă.”

(Bibliografie: „Institutii si infractiuni in Noul Cod penal” Manual pentru uzul formatorilor SNG
Autori: conf dr. Florin Streteanu și judecător Raluca Moroșanu.)
1.4  RE: Aberatii, soferul e seful! trimis de
(25 apr 2015, 20:13:48
Cred că voiai să spui, Vera, că se poate vorbi, ]n acest caz, despre ”culpa cu prevedere”.
1.5  RE: Aberatii, soferul e seful! trimis de
(25 apr 2015, 20:33:28
Autorul nu doreste 1a, dar prevede 1b prin nepurtarea centurii, 2a tulburare din cauza sexului. 2b autorul ia hotararea de a fi fara centura din cauza 2a. 3a e din cauza imaturitatii si instruirii scolilor de soferi. La fel si 3b, dosarul se disjunge, partasi pot fi scoala de soferi, medicul si asigurarile. Adica se disipa totul. Pana la urma cati km/h a avut? Asta tot din cauza sexului?

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru Suceava Centru Nicolae Balcescu 8 Tel 0730880866
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei