TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
miercuri, 26 nov 2014 - Anul XIX, nr. 276 (5785)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,874 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0034 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Cumpărăturile îi ajută pe bătrâni să-şi menţină mintea ageră mai mult timp

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Cumpărăturile stimulează capacităţile cerebrale ale persoanelor de vârsta a treia, se afirmă într-un studiu realizat recent de cercetătorii de la Universitatea Duke din Statele Unite, informează dailymail.co.uk.

Cercetătorii americani au descoperit că persoanele de vârsta a treia par să aibă nevoie de capacităţi cerebrale suplimentare pentru a lua anumite decizii atunci când se află la cumpărături, în special acele hotărâri care se bazează pe memorie.

Pentru a face acest lucru, vârstnicii folosesc o regiune cerebrală adiţională pentru a-şi aminti acele produse care concurează între ele şi pentru a-l alege pe cel mai bun - fapt care favorizează goana după chilipiruri şi reduceri de preţ.

"Studiul ne oferă o imagine foarte clară", spune Nichole Lighthall, coordonatoarea cercetării, publicată recent în Journal of Neuroscience.

"Persoanele de vârsta a treia sănătoase, chiar dacă memoria lor nu mai este la fel de bună în trecut, «recrutează» pe cale naturală alte regiuni ale creierului care nu sunt asociate în mod tradiţional cu aceste sarcini. Se pare că acest fapt le permite să performeze la un nivel înalt", a adăugat aceeaşi sursă.

Cercetătorii americani au folosit imagistica prin rezonanţă magnetică funcţională (fMRI) - o tehnică noninvazivă care măsoară indirect schimbările din activitatea cerebrală - şi au scanat creierele unui număr de 25 de adulţi tineri (cu vârsta medie de 25 de ani) şi cele ale unui număr de 22 de persoane de vârsta a treia (cu vârsta medie de 70 de ani), în timp ce participanţii la experiment priveau fotografii ale unor produse de consum, notate cu ajutorul unui sistem de apreciere care indica valoarea acestora, similar celor de pe site-urile de comerţ online precum Amazon.com.

Participanţii au fost rugaţi să "continue să cumpere", navigând de la un ecran la altul, în timp ce încercau să îşi amintească valoarea fiecărui produs pe care îl analizau.

Apoi, ei au trebuit să aleagă cel mai bun dintre două produse concurente, precum două pulovere diferite, pe baza valorii mai ridicate a unuia dintre ele.

Unele versiuni ale experimentului au fost foarte uşoare.

De exemplu, participanţii au văzut primul produs, apoi l-au văzut pe al doilea şi apoi au fost rugaţi să îl selecteze pe cel mai bun.

În testele mai dificile, participanţii au văzut primul produs, apoi au fost nevoiţi să afle anumite lucruri despre acesta sau să "cumpere" alte obiecte care nu aveau o legătură cu produsul, înainte de a vedea al doilea produs concurent şi să ia o decizie.

Voluntarii tineri şi cei de vârsta a treia au luat decizii cu aceeaşi viteză şi acurateţe.

Pe lângă tiparele obişnuite ale activităţii cerebrale, voluntarii de vârsta a treia şi-au folosit o anumită regiune a creierului, denumită cortex prefrontal ventromedial (vmPFC), în momentul în care nevoia de memorare a crescut în intensitate.

Regiunea vmPFC este cunoscută deja pentru implicarea ei în calcularea riscurilor şi îi ajută pe oameni să atribuie valoare unor recompense şi emoţii.

În cadrul acestui studiu, cu cât activitatea era mai mare în vmPFC, cu atât participanţii s-au descurcat mai bine în sarcinile trasate.

Potrivit autorilor săi, studiul ar putea duce la dezvoltarea unor strategii de ameliorare a deficitului decizional în rândul persoanelor de vârsta a treia.

 

Florin Badescu 

Sursa: Mediafax

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cumpărăturile îi ajută pe bătrâni să-şi menţină mintea ageră mai mult timp.
 Vizualizări articol: 905 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cumpărăturile îi ajută pe bătrâni să-şi menţină mintea ageră mai mult timp0.05

Facos Suceava
Iulius Mall Suceava
MedClinic
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Toyota - Noul Yaris Hybrid
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei