Dacia reia astăzi producţia după a patra întrerupere a activităţii la uzina de la Mioveni, de două săptămâni, provocată de scăderea drastică a cererii atât pe piaţa internă, cât şi la nivel mondial.
Constructorul auto va avea o cadenţă de producţie de 1.085 de unităţi pe zi, cu 20% mai puţine faţă de cele 1.360 de unităţi înregistrate zilnic anul trecut.
Muncitorii care au fost în şomaj tehnic până astăzi sunt plătiţi cu 85% din salariul individual brut, aşa cum prevede contractul colectiv de muncă pe 2008.
Producţia Dacia a mai fost oprită, în total timp de aproximativ o lună, în mai multe zile din octombrie, noiembrie, decembrie şi ianuarie 2009.
Producătorul auto ia în calcul o nouă sistare a activităţii, în lunile februarie-martie, dacă cererea se va menţine la niveluri scăzute.
"Dacă piaţa rămâne în continuare blocată şi dacă cererea se va menţine la niveluri scăzute vom întrerupe din nou activitatea. Deciziile se iau de la o săptămână la săptămână, în funcţie de câte comenzi strângem", declara directorul general al companiei, Francois Fourmont, la jumătatea lunii ianuarie.
Administraţia companiei a decis la finele lunii ianuarie să nu reînnoiască 300 de contracte de muncă temporare, aşa cum s-a întâmplat şi cu 620 contracte pe perioadă determinată care şi-au încheiat valabilitatea la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut.
Astfel, au rămas fără loc de muncă 920 de persoane dintre cele 2.800 angajate pe perioadă determinată la uzina de la Mioveni.
Potrivit lui Fourmont, constructorul auto ar putea renunţa în primăvară la un schimb de lucru, dacă pieţele auto nu se vor revigora. Astfel, circa 4.000 de angajaţi ai companiei ar rămâne fără locuri de muncă.
Dacia ar putea raporta pentru luna ianuarie o scădere cu peste 75% a vânzărilor, în condiţiile în care cererea a fost de 50 de unităţi pe zi, faţă de 200 de autovehicule pe zi în ianuarie 2008.
De altfel, o scădere tot de aproape patru ori este aşteptată pentru întreaga piaţă auto românească în ianuarie.