Sectorul românesc de retail se confruntă cu mari probleme de recrutare a angajaţilor, în special în zona Capitalei, având în vedere nivelul scăzut al şomajului şi fluctuaţia forţei de muncă, a declarat ieri directorul de marketing al Carrefour România, Andreea Mihai.
"Anul trecut, şomajul a fost de 6,3% la nivelul României. La nivelul Bucureştiului acest indicator s-a situat la 2%, ceea ce înseamnă că doar cei care nu vor nu muncesc. E o problemă foarte mare de găsit oameni pentru retail", a spus Andreea Mihai, într-o conferinţă despre piaţa de retail, organizată de Finmedia.
Potrivit reprezentantului Carrefour, România este singura ţară din Europa de Est cu un nivel al şomajului atât de scăzut.
Totodată, retailerul francez se confruntă în Bucureşti cu un grad ridicat al fluctuaţiei angajaţilor.
"Dacă în unele zone ale ţării reuşim să recrutăm angajaţi, în schimb în Bucureşti este foarte greu să îi păstrăm şi pe cei existenţi", a mai spus Mihai.
Carrefour România, parte a grupului francez cu acelaşi nume, are în prezent circa 7.800 de angajaţi, ultimul hipermarket al reţelei fiind inaugurat săptămâna trecută în cartierul Vitan din Capitală.
Comerţul modern a avut anul trecut o pondere de 39% în totalul vânzărilor de retail din România, potrivit directorului de marketing al lanţului de magazine, care citează datele firmei de cercetare de piaţă GfK.
Conform estimărilor GfK, vânzările în comerţul modern vor ajunge la 50% din totalul pieţei în 2010.
Cele mai populare formate sunt hipermarketurile şi supermarketurile, care deţin fiecare 15% din totalul vânzărilor, urmate de magazinele de discount şi unităţile cash&carry, cu o pondere de 5%, respectiv 4% din piaţa de retail.
Potrivit ultimelor raportări, din iunie 2008, în România sunt 74 de hipermarketuri, 88 de supermarketuri, 152 magazine de discount şi 40 de unităţi cash & carry.
Totuşi, comerţul modern românesc are o pondere mult mai mică decât în ţările din Europa de Vest, unde ajunge la 99,6% în cazul Franţei şi la 94,3% în Spania, din totalul vânzărilor.
Totodată, şi în ţările din Europa Centrală comerţul modern este mai dezvoltat, ponderea formatelor noi de magazine fiind de 47,5% în Ungaria şi 42% în Polonia.