România ocupă ultimul loc în Uniunea Europeană în funcţie de accesul firmelor la internet, la distanţă semnificativă faţă de celelalte state din blocul comunitar, gradul de penetrare a internetului în mediul corporatist plasându-se la 58%, potrivit datelor Biroului european de statistică, Eurostat.
La realizarea studiului, Eurostat a utilizat pentru România datele aferente anului 2006.
Cea mai mare pondere a companiilor cu acces la internet s-a înregistrat în Finlanda (99%), urmată de Slovacia (98%), Belgia, Danemarca şi Austria (97%) - date din ianuarie 2007 - şi Olanda (97%, conform datelor pentru anul 2006).
Numai cinci state europene, alături de România, au consemnat o pondere mai mică de 90%, respectiv Bulgaria (75%), Letonia şi Ungaria (86%), Cipru (88%) şi Lituania (89%).
La nivelul întregului bloc comunitar, 94% dintre companii aveau conexiune la internet în ianuarie 2007, comparativ cu 92% la începutul anului precedent.
De asemenea, România se situează pe ultima poziţie în UE în funcţie de accesul la o conexiune rapidă la internet (31%), dar şi în funcţie de numărul companiilor care au un site propriu (24%).
Top.
Finlanda ocupă prima poziţie în UE şi în funcţie de accesul companiilor la o conexiune rapidă la internet, cu o pondere de 91%, urmată de Spania (90%), Malta (89%) şi Suedia (87%). Media la nivelul UE era de 77%.
În acest timp, gradul de penetrare a internetului în bandă largă (conexiune rapidă) nu depăşeşte 60%, alături de România, în Lituania şi Polonia (53%), Letonia (57%) şi Grecia (58%, conform datelor din 2006).
La începutul anului 2007, 65% dintre firmele din UE aveau un website. Cel mai mare număr al companiilor reprezentate în mediul virtual s-a înregistrat în Suedia (85%), urmată de Danemarca (84%) şi Finlanda (81%).
La polul opus, alături de România se află şi Bulgaria (31%) şi Letonia (39%).
La sondaj au participat firme din cele 27 de state UE, alături de Norvegia şi Islanda, cu cel puţin zece angajaţi şi activităţi de producţie, construcţii, comerţ, hoteluri, transport şi comunicaţii real estate şi media.