Mazda revine pe profit în anul fiscal 2013, care s-a încheiat în martie anul curent. Grație succesului repurtat de Mazda CX-5, model introdus în 2012, şi de noua Mazda6, lansată în decembrie, marca japoneză raportează o creștere a veniturilor și profitului operațional. În Europa situaţia s-a îmbunătăţit pentru companie, în ciuda stagnării pieţei de automobile de pe continent.
Veniturile globale şi profitul au depăşit anul anterior la toate capitolele. Veniturile au crescut cu 8,5% la 18,4 miliarde de Euro, iar profitul operaţional a crescut cu 772 de milioane de Euro, ajungând la 449 de milioane de Euro. Profitul net al companiei a fost de 286 milioane de Euro, faţă de anul fiscal anterior când au fost înregistrate pierderi.
Volumul de unităţi vândute a rămas neschimbat la 1,24 milioane, deşi CX-5 a depăşit semnificativ aşteptările cu 200.000 de modele comercializate la nivel global. Ca rezultat, Mazda a crescut capacitatea anuală de producţie pentru modelul SUV compact, primul care a integrat gama de tehnologii SKYACTIV şi limbajul de design KODO, la 240.000 de unităţi.
Vânzările noii Mazda6, al doilea model SKYACTIV au fost de asemenea foarte încurajatoare. Iar motorul SKYACTIV-D s-a dovedit popular în rândul cumpărătorilor acestor două modele, 70% dintre clienţi alegând acest motor ecologic. Şi în România volumele au fost în creştere pe finele anului fiscal.
În primul trimestru din 2013, numărul de modele comercializate a crescut cu 38%, ajungând la 143 de unităţi.
Cota de piaţă a companiei în Europa s-a menţinut constantă, în condiţiile în care vânzările au scăzut, reflectând situaţia întregii pieţe. Cu toate acestea, Mazda a avut o îmbunătăţire majoră în a doua jumătate a anului. Vânzările au crescut în Europa cu 4,7% raportat la prima jumătate, au depăşit dinamica pieţei şi compania şi-a crescut cota la 1,1%.
Trendul s-a accentuat în ultimul trimestru, când vânzările Mazda în Europa au ajuns la 39.804 unităţi, cu 50% mai mult decât în trimestrul anterior şi cu 1,7% peste aceeaşi perioadă a anului fiscal anterior. Acest rezultat a fost posibil într-o perioadă în care piaţa de automobile din Europa s-a contractat cu aproximativ 10 procente.
Compania crede că trendul pozitiv va continua în anul fiscal 2013-2014, estimând o creştere cu 12% a venitului global şi dublarea profitului curent. Volumul de unităţi vândute se estimează de asemenea că va creşte cu 8% la 1,34 milioane şi cu 17% în Europa (inclusiv Rusia), ajungând la 200.000, în primul rând datorită popularităţii în creştere a celor două modele SKYACTIV disponibile şi a introducerii unui al treilea.
Mazda estimează 1,7 milioane de unităţi vândute în anul fiscal 2015-2016.