BMW este o marcă sportivă, dar îi lipsește un supercar. Celor cărora produsele diviziei M nu le satisfac nivelul de performanță dorit, marca bavareză le-ar putea oferit pe viitor modelul Seria 9. Şefii companiei din Munchen plănuiesc lansarea unui vehicul de performanţă destinat să calce în picioare revelaţia Audi R8. Misterul legat de acest automobil a fost parţial dezvăluit.
Viitorul supercar va utiliza componente de la noua generaţie a Seriei 6, care la rândul său preia mecanica Seriei 5. Cu alte cuvinte, bolidul BMW va fi echipat cu diferenţiale active şi un set de suspensii magnetice cuplate cu amortizoare sportive. Interesant este nemţii vor pune în meniu şi noua generaţie a sistemului de tracţiune integrală xDrive ce va gestiona inteligent cuplul torsional.
Nu vor lipsi accesoriile din fibră de carbon, jantele cromate şi trasmisia automată cu opt trepte de tipul M DKG. Propulsia ar putea fi asigurată pentru început de un agregat cu supraalimentare dublă ce va furniza în jur de 700 de cai putere.
Designul va fi piatra de încercare pentru echipa de performeri care trebuie să coreleze performanţa şi estetica specifică maşinilor BMW cu supleţea unui supercar..
Responsabilii proiectului, o echipă mixtă formată din angajaţii diviziei interne de performaţă M, foști ingineri de Formula 1 şi de la alte secţii de elită, au la dispoziţie trei ani pentru a duce la bun sfârşit planul primului supercar BMW..
Mai marii companiei nu sunt încă decişi asupra numelui ce-l va purta noul model. Cea mai vehiculată denumire este Seria 9, însă pe lista de propuneri se află şi două coduri: C, respectiv R. Actualmente în „alfabetul” mărcii germane există doar litera Z atribută maşinilor sportive coupe şi roadster de mici dimensiuni şi litera X ce revine clasei de modele SUV.
Seria 9 ar putea fi cel mai scump BMW fabricat vreodată.