Subaru a marcat trecerea la un stil de design modern prin intermediul unui model complet nou care va da tonul stilistic al viitoarelor modele Impreza, Forester și Tribeca. Nu întâmplător, schimbarea a venit odată cu cea mai recentă generație Legacy, vârful de gamă al japonezilor, o apariție echilibrată și interesantă în clasa medie.
Versiunea break, denumită şi Station Wagon, rămâne una din cele mai valabile opțiuni în cazul mașinilor japoneze din această clasă, având în vedere spațiul pentru pasageri și bagaje, dinamismul și consumul de combustibil.
Mașina de familie Subaru preia în totalitate detaliile sedanului Legacy, modificările cele mai importante putând fi observate la partea din spate, unde uşa portbagajului a fost mărită, pentru a oferi şoferului un câmp vizual optim. O vizibilitate mai bună însemnă un rulaj mai sigur la mersul cu spatele, Legacy Station Wagon fiind la acest capitol una din cele mai practice versiuni break de pe piaţă.
Sigur, modelul japonez este unul polivalent. Bancheta din spate poate fi rabatată, iar spaţiul destinat bagajelor poate fi configurat la dimensiunea pe care proprietarii şi-o doresc, funcţie de mărimea obiectelor transportate.
Bogat în dotări standard, modelul japonez oferă o serie de echipamente interesante şi pe lista de opţionale: sistem keyless entry, pilot automat cu asistenţă radar, navigaţie prin GPS, senzori de ploaie. Volanul cu reglare pe patru direcții poate fi îmbrăcat cu piele și dispune de padele pentru schimbarea treptelor de viteză într-un mod mai confortabil. pentru prima dată tehnologia start/stop este integrată în sistemul de propulsie al motoarelor.
Nu încape discuţie, Subaru livrează maşina de familie cu tradiţionalele elemente care o fac notă distinctă în industria automobilistică: motoare boxer şi tracţiune integrală simetrică AWD.
Unitatea pe benzină, ce îndeplinește normele Euro 5, beneficiază de două axe cu came și este asociată unei cutii automate Lineartronic cu 6 trepte. Prezența sistemului AVCS, controlul activ al deschiderii valvelor garantează un consum mediu de 8,0 litri/100 km.
Motorizarea diesel include un filtru de particule și este cuplată la o cutie manuală cu 6 trepte. Sistemul de injecție directă de înaltă presiune asigură o pulverizare fină și precisă a motorinei, propulsorul fiind creditat cu un consum de 5,8 litri/100 km.