Audi face primii pași în lumea tehnologiilor pe alimentare alternativă, la aproape două decenii de la comercializarea primelor versiuni de acest tip. Marca germană sosește ultima în această branșă inaugurată de japonezi, producătorul premium alăturându-se unui club select format din Lexus, BMW, Mercedes și Infiniti. Modelul pregătit la Ingolstadt se anunță deja lider în materie de consum și emisii.
A8 Hybrid este gata de lansare, modelul fiind așteptat pe piață anul viitor.
Luxoasa limuzină hibridă ce cântărește 1.885 de kilograme debordează de vitalitate, sistemul de propulsie utilizat fiind la fel de energic precum un agregat pe benzină cu 6 cilindri. Pentru a accelera de la 0 la 100 km/h sunt necesare 7,6 secunde, viteza maximă fiind de 235 km/h.
În ciuda acestor cifre care anunţă potențialul dinamic al noului A8 Hybrid, consumul se menține la un nivel foarte decent. Fiecare 100 de kilometri parcurși înseamnă în medie 6,2 litri de benzină consumați. Rata emisiilor atinge cel mai coborât nivel pentru o limuzină premium Audi: doar 144 grame de CO2/km.
A8 Hybrid va fi superior rivalilor săi la capitolul consum. Un BMW Seria 7 Active Hybrid consumă 10,0 litri /100 km, iar un Lexus LS 600h este creditat cu 9,3 litri/100 km. Sigur, ambele modele menționate dispun de motorizări mai puternice și o cilindree mai mare decât a limuzinei Audi.
Sistemul hibrid este alcătuit dintr-o unitate pe benzină 2.0 TFSI de 211 CP și un motor electric a cărui putere totală este de 34 CP. Cumulat, cuplul maxim atinge 480 Nm. Unitatea electrică poate pune în mișcare noul A8 Hybrid până la o viteză de 65 km/h, sursa de energie fiind un set de baterii litiu-ion amplasat în portbagaj.
Partea estetică rămâne intactă, eventuale modificări ale liniei generale a mașinii nefiind justificate în cazul unui hibrid. Cu toate acestea, există unele detalii la exterior ce încearcă să facă diferența în raport cu modelul obișnuit. Vorbim de elemente de stil cu un efect minor asupra imaginii limuzinei Audi, mai precis de aspectul jantelor din aliaj, și a ansamblului secțiunii față – ceva mai simplist. La interior, singurele indicii care duc cu gândul la un hibrid sunt cadranele de bord ce includ funcția Powermeter și inscripția Hybrid postată pe planșa de bord.