Volkswagen pierde tot mai mult teren în sectorul B al maşinilor mini. În ciuda eforturilor făcute de producătorul auto nr.1 din Germania şi Europa, actuala serie Polo nu poate decât să se mulţumească cu un loc aproape de top 3, unde poziţiile sunt ocupate în ordine de Peugeot 207, Opel Corsa şi Ford Fiesta.
Conform unui purtător de cuvânt, Volkswagen vrea ca următoarea generaţie ce se va lansa anul viitor să devină un lider în segmentul de activitate, cu vânzări care să-l situeze între Passat şi Tiguan. Germanii sunt foarte optimişti şi spun că noua generaţie Polo va fi un etalon în clasa sa, un rival extrem de puternic ce se va evidenţia prin noul standard de calitate, tehnologiile adoptate şi dotările standard.
„Vom avea o gamă formată din versiuni noi, foarte atractive şi la modă” spune Wolfgang Bernhard, unul din responsabilii cu dezvoltarea noului Polo. Interesant este că oficialul german continuă să ofere detalii despre modelul cabrio şi mai puţin despre restul proiectelor, în special cel referitor la Polo hatchback. “Una din marile surprize va fi o variantă decapotabilă ce se va remarca prin spaţiul interior oferit pasagerilor dar şi cel pentru bagaje.
Viitorul Polo va deschide noua eră a maşinilor mini care vor concura automobile din segmente superioare în ceea ce priveşte designul, confortul şi versatilitatea. Cabrioletul va însuma o serie de avantaje îmbinate cu natura exotică a maşinii”, mai spune Bernhard.
Oficialul german confirmă din nou intenţia celor de la Volkswagen de a comercializa începând de anul viitor o versiune cu plafon escamotabil. Modelul deschis va fi omologat pentru patru locuri şi va beneficia de un hardtop - acoperiş ranforsat realizat din oţel.
Wolfgang Bernhard spune că plafonul metalic va oferi cea mai bună protecţie la răstunare, datorită unei structuri inovatoare şi a tehnologiilor de fabricare foarte avansate. Polo Cabrio ar putea dispune din 2010 şi de o versiune sport echipată cu un sistem de tracţiune integrală şi motor turbodiesel de 1.9 litri, în timp ce versiunea “domestică” va fi propulsată de unităţi de 1.4 şi 1.6 litri.
Ultima oară când Volkswagen aducea în discuţie posibila dezvoltare a unui cabriolet în clasa mini a fost în septembrie 2007 la Frankfurt. Până astăzi s-au cristalizat doar câteva detalii, printre care şi faptul că modelul cu plafon retractabil nu va mai fi construit împreună cu specialiştii de la Karmann, aşa cum era cazul prototipului Polo Cabrio Concept, ci la o uzină ce aparţine grupului auto VW. Modelul de serie Polo Cabrio este programat să debuteze în a doua jumătate a vara lui 2009, la un preţ de bază ce nu va depăşi 18.000 de euro.