Construirea rutelor ocolitoare ale orașelor Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei de către administrațiile locale, cu bani europeni, ar da o șansă în plus realizării Autostrăzii Nordului sau A 14, Suceava – Vatra Dornei – Bistrița-Năsăud – Baia Mare – Satu Mare, consideră președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur. Acesta a declarat, ieri, în conferință de presă, că sumele necesare finanțării șoselelor de centură nu sunt deloc mici, dar „dacă vrem să facem autostrăzi trebuie să fugim după bani”. Potrivit lui Flutur, centura orașului Vatra Dornei, în lungime de 4 km, de la Argestru până la pasajul de după zona Roșu, ar costa 80 de milioane de euro, cu tuneluri, viaducte și sensuri giratorii. Numai costul unui metru de tunel ar fi 40.000 de euro.
Ruta ocolitoare a municipiului Câmpulung Moldovenesc ar avea 18 km, cu 12 poduri, un tunel de 400 de metri, două pasaje, două sensuri giratorii și trei viaducte. Pornește de la Podul Bucătar și ajunge în zona fabricii de var de la Pojorâta. Costul estimat este de 120 de milioane de euro.
Centura orașului Gura Humorului are 7,2 km, de la sensul giratoriu de la Păltinoasa, trece prin Lunca Boilor, prin Ariniș și iese la Frasin, după podul peste râul Moldova.
În ceea ce privește centura orașului Fălticeni, președintele CJ a afirmat că aici lucrurile sunt mai avansate, fiind deja aprobați indicatorii tehnico-economici.
Pentru rutele ocolitoare se vor constitui, cel mai probabil, asociații de dezvoltare intercomunitară (ADI) pentru gestionarea integrată a proiectelor. „Noi am parcurs la pas toate aceste trasee, să vedem exact ce avem. Dacă vor fi eligibile pe exercițiul financiar 2021-2027 sunt optimist că ne agățăm de bani”, a afirmat șeful administrației județene, care apreciază că întocmirea documentației pentru centurile celor trei orașe va dura cel puțin un an.
Gheorghe Flutur a mai spus că optimismul său în legătură cu dezvoltarea infrastructurii rutiere în județul Suceava este susținut și de faptul că ofertele la licitația organizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru studiul de fezabilitate al A 14 au fost deschise în data de 6 februarie a.c. și pentru tronsonul Suceava – Vatra Dornei sunt trei ofertanți.