2,5 mil. euro pentru târgurile de turism



Ministerul Comerțului și Turismului va aloca în acest an circa 2,5 milioane de euro pentru participarea la manifestări expoziționale de turism, organizate în țară și în străinătate, potrivit Programului anual de marketing și promovare turistică a României, aprobat miercuri de Executiv.
Suma face parte din bugetul de șapte milioane de euro alocat de Guvern pentru programe de promovare turistică a României, având ca scop promovarea celor mai importante destinații și forme de turism în țară și pe principalele piețe turistice din străinătate.
Participarea Ministerului pentru Comerț, Turism, IMM-uri și Profesiuni Liberale la aceste târguri va avea loc doar pe piețele considerate „de interes”, iar societățile comerciale cu activități în turism, asociațiile profesionale și patronatele din domeniu, precum și autoritățile administrației publice locale și centrale, pot participa gratuit la aceste evenimente.
A doua sumă ca ordin de mărime din bugetul aprobat de Guvern se ridică la două milioane de euro și este alocată pentru crearea brandului turistic al României. Această sumă vizează doar acțiunile din acest an ale ministerului, pentru că, potrivit actului normativ citat, crearea și promovarea brandului turistic se va desfășura în perioada 2008 – 2010.
În plus, o sumă de 70.000 de euro va fi alocată pentru achiziția de servicii de consultanță pentru crearea brandului turistic.
Reconstrucția portalului www.romaniatravel.com, inclusiv publicitatea acestuia pe motoare de căutare pe internet va costa, de asemenea, 70.000 de euro.
Campania de publicitate pe piața internă pentru promovarea destinațiilor turistice autohtone va costa 400.000 de euro, cu 10.000 de euro mai puțin decât suma care va fi alocată pentru publicitatea internațională outdoor a ofertei turistice românești. O suma mai mică, 280.000 de euro, va fi destinată publicității outdoor pe piața internă.
Executivul a mai aprobat miercuri și Programul anual de dezvoltare a produselor turistice, cu un buget de 1,39 milioane euro, pentru restructurarea sistemului informațional în domeniul turismului, organizarea de parteneriate internaționale, servicii de consultanță pentru perfecționarea cadrului legal conform regulilor UE și realizarea de achiziții materiale documentare.