Protecția Consumatorilor

Zeci de reclamații privind nerespectarea garanțiilor la produsele de folosință îndelungată



Tot mai mulți suceveni se adresează, în ultima perioadă, Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor cu probleme vizând comercializarea produselor de folosință îndelungată și garanțiile asociate acestora. De la începutul anului și până în prezent s-au înregistrat 33 reclamații, dintre care16 întemeiate, 14 în curs de cercetare și trei neîntemeiate.
Șeful CJPC Suceava, Elena Oanea, a spus că „problemele reclamate se referă la defectarea produselor în cadrul termenului de garanție, nerealizarea măsurilor reparatorii prevăzute de lege, nerespectarea termenului de 15 zile prevăzut pentru măsura reparatorie.
Printre produsele care fac subiectul reclamațiilor ajunse la CJPC sunt calculatoarele, note book-urile, mașinile de spălat, imprimantele, articolele de mobilier, generatoarele electrice, telefoanele mobile, acumulatorii și bateriile auto, boilerele electrice, televizoarele.
Elena Oanea a precizat că „de la începutul anului și până în prezent, valoarea măsurilor reparatorii (reparare produs, înlocuire, restituire contravaloare produs) se ridica la suma de 10.000 de lei. Operatorii economici care comercializează astfel de produse și nu au respectat normele legale, afectând interesele consumatorilor, au fost sancționați cu amenzi în valoare totală de 15.000 de lei”.
La achiziționarea bunurilor de folosință îndelungată, în situația lipsei conformității produsului (defecțiuni), consumatorii au dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului. Dacă defecțiunea este majoră, astfel încât repararea produsului ar constitui un inconvenient semnificativ pentru consumator, se va solicita înlocuirea acestuia. În al treilea rând, după parcurgerea primilor doi pași, consumatorul poate solicita reducerea prețului sau rezilierea contractului, altfel spus restituirea contravalorii produsului.
„Această solicitare se poate face în situațiile în care defecțiunea este majoră, nu s-a beneficiat de reparare din lipsă de piese de schimb sau nu s-a schimbat produsul cu unul similar din lipsă de astfel de produse din stoc”, a mai spus Elena Oanea.



Recomandări

Zece reguli de siguranță pentru a evita incendiile în locuințe

ASF respinge fără echivoc acuzațiile C.O.T.A.R.