Zborul de ieri al companiei Wizz Air de la Suceava la Bologna a fost anulat după ce o pasăre a intrat în motorul avionului, aproximativ 150 de pasageri fiind nemulțumiți de faptul că nu li s-a oferit o alternativă pentru a ajunge la destinație. Incidentul a avut loc în timpul zborului de la Bologna la Suceava, pilotul reușind însă să aducă în siguranță aeronava la sol după ce pasărea a lovit una dintre elice. După aterizare, comandantul aeronavei a luat decizia de a nu mai reporni avionul până la intervenția unei echipe tehnice. În aceste condiții compania Wizz Air a luat decizia anulării zborului retur, de la Suceava la Bologna, care ar fi trebuit să decoleze la ora 12:45, ceea ce i-a enervat pe cei peste 150 de pasageri care și-au cumpărat bilete pentru această cursă.
În cursul zilei de ieri, reprezentanții companiei Wizz Air au transmis, în mod oficial, că zborul de la Suceava la Bologna a fost anulat din cauza unei inspecții tehnice neprogramate, confirmând că o pasăre a lovit aeronava. „Zborurile Wizz Air W6 3613 de la Suceava la Bologna și W6 3762 de la Bologna la Craiova programate pentru ziua de 25 iulie au fost anulate din cauza unei inspecții tehnice neprogramate a aeronavei, determinată de impactul aparatului de zbor cu o pasăre. Toți pasagerii au fost contactați și li s-a oferit varianta rambursării complete sau posibilitatea reprogramării gratuite pe zboruri Wizz alternative, vouchere pentru alimente și cazare, în conformitate cu reglementările UE în vigoare și politica Wizz Air. Wizz Air își cere scuze tuturor pasagerilor ale căror planuri de călătorie au fost afectate de această situație, dar siguranța lor, a echipajului și a aeronavelor este prioritatea companiei”, au precizat reprezentanții companiei Wizz Air. După câteva ore de la producerea incidentului, pe Aeroportul Suceava a sosit o echipă tehnică pentru a evalua efectele impactului aeronavei cu pasărea.
Pasagerii reclamă că au fost lăsați câteva ore până să li se spună că zborul a fost anulat
Pe de altă parte trebuie spus că soluțiile propuse de compania Wizz Air pasagerilor care trebuiau să ajungă de la Suceava la Bologna i-a nemulțumit pe aceștia, oamenii precizând că în realitate au fost lăsați să aștepte câteva ore bune, iar la final nu li s-a oferit nici o alternativă pentru a ajunge la destinație. Mai mult, unii dintre pasageri au spus că dacă voiau să plece în aceeași zi către Bologna, de pe un alt aeroport, ar fi trebuit să-și plătească singuri transportul.
O femeie care a stat mai bine de patru ore în aeroport ne-a declarat că inițial compania a transmis că zborul va avea o întârziere de o oră, după care pasagerii au fost anunțați că zborul este anulat, fără a li se oferii alte soluții. „Prima dată au spus că pleacă cu o întârziere de o oră, dar ne-au lăsat ca pe niște proști, și după aia au spus că se anulează zborul. Nimeni nu a venit să ne spună ceva. A fost un haos total. Sunt oameni care mâine dimineață trebuiau să fie la muncă în Italia, dar se pare că nu interesează pe nimeni absolut nimic. Nu ni s-a dat nici o alternativă. De la Iași sau de la București erau aproape pline zborurile, fiind libere doar câteva locuri, dar nici așa nu se putea rezolva”, a spus femeia.
O altă pasageră afirmă că după două ore, timp în care nu li s-a spus nimic clar, reprezentanții companiei nu au reușit să pună la dispoziția pasagerilor mijloace alternative pentru a ajunge la destinație. „Aici sunt peste 160 de persoane, iar mulți sunt copii mici. După două ore de stat ni s-a spus că se anulează plecarea. Dacă erau organizați, în momentul în care a aterizat aeronava știau motivul defecțiunii, iar Wizz Air putea în două ore, cât am stat noi aici, să aducă alt avion de la Bologna”, consideră femeia.
În cele din urmă, cei mai mulți dintre pasagerii care trebuiau să plece ieri de la Suceava la Bologna și-au reprogramat plecarea, tot de pe Aeroportul Suceava, pentru ziua de joi.
Incident
Zborul de la Suceava la Bologna a fost anulat după ce o pasăre a intrat în motorul avionului
