Un sucevean vânzător de bijuterii pe internet a intrat în atenția comisarilor pentru protecția consumatorilor. După ce a „invadat” poșta electronică a mai multor consumatori, cu Spam-uri prin care își făcea reclamă la un site prin intermediul căruia se puteau achiziționa bijuterii din aur, printre care și redactori ai ziarului național „Financiarul”, aceștia din urmă au sesizat Protecția Consumatorilor în legătură cu această problemă. Potrivit ziarului „Financiarul”, suceveanul Constantin Popescu și-a creat un site în care a postat fotografii cu bijuterii din aur, lingouri și monede pe care acesta le vindea.
„Fără a se sinchisi de faptul că activitățile de comerț electronic se supun unor reglementări legale, suceveanul a început să-și promoveze agresiv magazinul virtual, trimițând mesaje Spam”, se arată în ziarul „Financiarul”.
„Având în vedere că respectivul consumator nu intră în contact direct cu produsul pe care îl comandă, există riscul ca la deschiderea coletului cumpărătorul să aibă tot felul de surprize: bijuteria poate fi o tinichea de tarabă, ori cu un gramaj diferit față de cel achitat”, se arată în ziarul „Financiarul”.
După demararea controalelor, site-ul suceveanului nu a mai putut fi accesat
La sesizarea redactorilor revistei „Financiarul”, comisarii pentru protecția consumatorilor au descoperit că în spatele acestei afaceri nu există nici o autorizație specifică eliberată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), vizată pe anul în curs.
Imediat după un control al comisarilor pentru protecția consumatorilor, site-ul suceveanului nu a mai putut fi accesat. Constantin Popescu este și administratorul firmei SC „Vestimpex” SRL, însă la un control efectuat la sediul acestei firme, comisarii pentru protecția consumatorilor au găsit ușa închisă.
Potrivit ziarului „Financiarul”, „contactat telefonic, administratorul firmei, Constantin Popescu, a fost invitat la sediul comisariatului, conform procedurilor de lucru. Administratorul a prezentat autorizația emisă de ANPC, în 2005, fără a fi vizată anual, susținând că este persoană fizică și nu desfășoară activitate pe această firmă”, se arată în răspunsul Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) Iași. Conform procedurii aplicate în aceste cazuri, Constantin Popescu a fost invitat la CJPC Suceava, în data de 10 iulie 2009, pentru a da explicații, însă nu s-a prezentat la sediu.
Comisarii pentru protecția consumatorilor recomandă ca înaintea comandării unei bijuterii de la un magazin online, cumpărătorul să se asigure că respectivul comerciant deține avizul ANPC actualizat. În cazul în care tranzacția a fost făcută, iar consumatorul nu este mulțumit de bunul primit, acesta poate solicita anularea tranzacției.
„Comerțul online se desfășoară în România cu respectarea Ordonanței nr. 130/2000 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță. Conform articolului 7, consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv”, a comunicat pentru ziarul „Financiarul” Radu Negrescu, director coordonator al CRPC Iași.
La Inspectoratul de Poliție Județean Suceava nu a fost înregistrată deocamdată nici o plângere împotriva „bijutierului” Constantin Popescu.





