Mazda a avut în 2013 un an emblematic pentru Mazda. Constructorul japonez de înregistrează una dintre cele mai mari creșteri de volum de la un an la altul comparativ cu alte mărci de pe piața europeană. Înmatriculările noi de vehicule de pasageri Mazda au crescut cu 18% în 2013 comparativ cu 2012, în timp ce piața din Europa a scăzut cu 1.8% – al șaselea an consecutiv de declin.
Mazda a înregistrat performanțe pe toate piețele, în multe cazuri cu procente semnificativ mai mari, raportând creșteri de două cifre în trei din fiecare patru țări. Regiunea nordică a fost foarte robustă, cu o creștere de 59% a vânzărilor în 2013 comparativ cu 2012. În Norvegia vânzările practic s-au dublat, în timp ce în Polonia creșterea a fost de 73%.
În ceea ce privește cele 5 piețe mari din Europa, vânzările Mazda în Germania au crescut cu 11% în 2013 comparativ cu 2012, cu 19% în Marea Britanie, 18% în Franța, 32% în Spania și 7% în Italia.
Numărul total de unități vândute în Europa în 2013 a depășit 150.000. Prin urmare, cota de piață a companiei a crescut la 1.2%, în creștere cu două zecimi comparativ cu 2012.
În România, Mazda a înregistrat o majorare a vânzărilor cu 38% în 2013 comparativ cu 2012.
Cifrele de mai sus sunt rezultatul popularității din ce în ce mai mari a noii generații de modele Mazda. Cifra de afaceri în Europa în cazul modelului Mazda CX-5, SUV compact lansat în 2012, a crescut cu 92% în 2013 față de 2012, cu 51.393 de unități vândute, în timp ce Mazda6, introdusă la începutul lui 2013, a raportat vânzări de 32.563 de unități, mai mari cu 71%.
”Provocând convenționalul pentru a face lucrurile mai bune, compania a introdus o formulă revoluționară, care nu face compromisuri”, susțin oficialii Mazda. Cu designul KODO – Sufletul mișcării și tehnologia SKYACTIV, noua generație Mazda combină aspectul impresionant și performanțele deosebite cu economia de combustibil de top, siguranța, accesibilitatea și, desigur, plăcerea de a conduce, cel mai bine exemplificată de legendarul roadster MX-5.
Vânzările Mazda au crescut constant în 2013, înregistrând o majorare de 36% în trimestrul 4 comparativ cu aceeași perioadă din 2012, ca urmare a lansării noii Mazda3.
Mazda va susține acest ritm de creștere și în 2014, având în vedere sosirea unei noi generații de modele și îmbunătățirea condițiilor de piață în Europa.