În ciuda avertismentelor privind efectele negative pe care era digitală le-ar putea avea asupra dezvoltării creierului, oamenii de știință au descoperit că navigarea pe internet poate crește coeficientul de inteligență și capacitatea de memorie a adulților.
Cercetătorii din cadrul Universității California au comparat activitatea cerebrală a persoanelor care foloseau foarte rar internetul cu cea a utilizatorilor experimentați ai acestei minuni tehnologice. Subiecții, cei neexperimentați într-ale internetului, au fost analizați câte o oră timp de mai multe zile, în perioadele de studiu ei fiind rugați să navigheze la întâmplare pe internet. După cinci zile, s-a constatat că zona cortexului prefrontal, cea care controlează abilitatea de luare a deciziilor și de integrare a deciziilor complexe, devenise mult mai activă. „Acești centri erau relativ inactivi la începutul experimentului”, a anunțat Gary Small, profesor de psihiatrie în cadrul universității, cel care a și realizat acest studiu. „Însă, după cinci zile, zonele cerebrale respective erau la fel de active ca și în cazul persoanelor care utilizează în mod frecvent internetul. Această constatare dovedește faptul că funcțiile cerebrale se pot îmbunătăți foarte repede cu ajutorul acestei tehnologii. În plus, rezultatele cercetării demonstrează faptul că media coeficientului de inteligență crește constant și continuu, odată cu progresele înregistrate de cultura digitală. Abilitatea de a procesa rapid informațiile și de a coordona fără greșeală sarcini multiple se îmbunătățește și ea grație internetului”, a explicat Gary Small. Acesta a precizat că și cele mai plictisitoare activități, ca, de exemplu, verificarea e-mail-urilor primite, pot promova dezvoltarea abilităților de luare a deciziilor. „Curățarea selectivă a căsuței de poștă electronică poate dezvolta capacitatea de a procesa cantități mari de informații și de a decide ce este important și ce nu”, a concluzionat profesorul Small.