Universitatea din Suceava, bine cotată pentru prezența sa în mediul online



Universitatea din Suceava, bine cotată pentru prezența sa în mediul online
Universitatea din Suceava, bine cotată pentru prezența sa în mediul online

Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava (USV) este apreciată pentru prezența sa în mediul online, pentru comunicarea publică, branding, vizibilitate și performanță digitală.

În „Raportul anual (2025) cu privire la prezența digitală a universităților din România”, instituția suceveană se plasează pe locul 4 între cele 87 de universităţi acreditate din România, după universități de prestigiu – Universitatea din București, Academia de Studii Economice București și Universitatea „Cuza” Iași.

Aceste universități se află în topul clasamentului național, în zona verde, „în ceea ce privește calitatea și funcționalitatea ecosistemului lor digital”.

Cu alte cuvinte, USV are o bulină albă pentru modul în care își proiectează identitatea în mediul online, își valorifică canalele digitale pentru a interacționa cu publicul țintă, pentru a-și consolida reputația și a atrage noi studenți.

Potrivit autorilor raportului, ”site-urile oficiale sunt bine optimizate pentru mobil, cu design modern, structură clară și conținut actualizat constant. Navigarea este fluidă, paginile se încarcă rapid, iar versiunile internaționale sunt complete și funcționale, ceea ce facilitează atragerea studenților străini și colaborările internaționale. Optimizarea SEO este peste medie, cu pagini bine indexate și cu o arhitectură a conținutului care favorizează vizibilitatea organică”.

Cât privește zona de social media, universitățile care conduc clasamentul au o prezență activă și coerentă, folosind platformele ca instrumente strategice de comunicare și branding, cu campanii interactive și adaptate publicului țintă”.

Combinația între un site performant, vizibilitate ridicată în căutări și comunicare constantă în social media le face competitive și capabile să mențină un avantaj real în mediul educațional național”.

Autorii studiului spun că o prezență digitală coerentă și bine optimizată nu reprezintă doar o extensie a activității instituționale, ci un element esențial al competitivității și credibilității universității.

Analiza a avut în vedere site-urile oficiale ale universităților (structură, design, funcționalitate, ușurința navigării, accesibilitate, calitatea și actualitatea conținutului, respectarea normelor legale și adaptarea la dispozitive mobile), viteza de încărcare a paginilor, optimizarea pentru dispozitive mobile, prezența pe rețelele sociale (numărul de urmăritori, frecvența și diversitatea postărilor, nivelul de interacțiune al publicului, coerența identității vizuale).



Recomandări

Cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava au participat la un curs de formare profesională în Sevilia, Spania

Cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava au participat la un curs de formare profesională în Sevilia, Spania
Cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava au participat la un curs de formare profesională în Sevilia, Spania

Deputatul USR de Suceava, Emanuel Ungureanu, cere intervenția urgentă a Ministerului Mediului pentru închiderea definitivă a gropii de gunoi de pe Mestecăniș

Deputatul USR de Suceava, Emanuel Ungureanu, cere intervenția urgentă a Ministerului Mediului pentru închiderea definitivă a gropii de gunoi de pe Mestecăniș
Deputatul USR de Suceava, Emanuel Ungureanu, cere intervenția urgentă a Ministerului Mediului pentru închiderea definitivă a gropii de gunoi de pe Mestecăniș