Udrea: Este pentru prima oară când România are un brand turistic național făcut profesionist



Ministrul Elena Udrea a declarat, miercuri, că brandul turistic lansat în iulie este primul „profesionist făcut, bazat pe studii și cercetări la nivel național și internațional și care plasează țara noastră pe piața internațională de turism pornind de la domeniile” în care este competitivă.
„Luna iulie a acestui an a marcat lansarea brandului turistic internațional al României și aș vrea să spun încă o dată că este pentru prima dată când România are un brand turistic național profesionist făcut, bazat pe studii și cercetări la nivel național și internațional și care plasează țara noastră pe piața internațională de turism pornind de la domeniile, sectoarele în care suntem azi competitivi”, a spus Elena Udrea, la reuniunea anuală a diplomaților români.
Ea a adăugat că, deși au existat și în anii precedenți proiecte de promovare turistică, acestea au fost „generaliste și nu au pornit de la o bază științifică, așa cum se întâmplă de data aceasta”.
„Suntem realiști și știm foarte bine că recent lansatul brand care deja a avut parte de o atenție extraordinară din partea presei nu reprezintă decât un prim pas pe calea valorificării adecvate a tuturor avantajelor competitive de care țara noastră se bucură în domeniul turismului. Nu este pentru nimeni un secret că și în domeniul turismului nevoia de investiții este una reală și pot spune una foarte mare”, a apreciat ea.
Elena Udrea a mai spus că s-a adresat deja MAE propunând un protocol de cooperare în domeniul turistic.
„M-am adresat deja MAE și am propus încheierea unui protocol de colaborare între instituțiile noastre care să vizeze o cooperare directă între MDRT și MAE, atât la nivelul Centralei Ministerului de Externe, cât mai ales la nivelul misiunilor diplomatice ale României din străinătate. Suntem interesați ca misiunile noastre diplomatice din străinătate să sprijine prin birourile noastre turistice”, a spus ea.
Consiliul de Brand s-a reunit la începutul lunii august pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea a declarat, la începutul ședinței Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României și cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
Pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) poate plăti consorțiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu și pentru cea de creație, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, a afirmat ministrul de resort, Elena Udrea, într-un interviu pentru MEDIAFAX.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicații privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic și alte simboluri comercializate pe internet și a precizat că nu va efectua plăți până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susține că brandul de turism și toate componentele sale au fost create de ea și, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existența de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.