Turneul mondial – „360° Tour” – al trupei U2 nu este încă profitabil, deși a debutat în urmă cu trei luni, timp în care rockerii irlandezi au susținut deja 33 de concerte, deoarece costurile zilnice de exploatare sunt foarte mari, a afirmat Paul McGuinness, managerul grupului, citat de thesun.co.uk.
Concertele din turneul mondial „360° Tour” au loc pe o scenă imensă – The Claw – și îi costă pe renumiții muzicieni irlandezi peste 512.000 de euro pe zi, indiferent dacă ei susțin sau nu un spectacol.
De la debutul lui, costul total al turneului a depășit deja suma de 43,6 milioane de euro.
Trupa U2 a susținut 24 de concerte în Europa și nouă în America de Nord, primul spectacol având loc în Barcelona, pe 30 iunie.
„Chestiunile tehnice sunt uriașe și costisitoare. Indiferent dacă susținem sau nu un concert într-o zi, costul zilnic este de peste 470.000 de lire sterline (aproximativ 512.000 de euro – n.r.). Trebuie să plătim salariile echipajului, închirierea camioanelor și toate celelalte lucruri. Avem aproximativ 200 de camioane în total, cu echipamente și hrană”, a explicat managerul Paul McGuinness, care a adăugat, totuși, că nu își face griji pentru solistul Bono, chitaristul The Edge, basistul Adam Clayton și toboșarul Larry Mullen, membrii trupei U2.
Trupa irlandeză va continua acest turneu mondial pentru cel puțin încă un an, urmând să susțină mai multe concerte în America de Nord și apoi altele în Europa, în 2010.
Rockerii irlandezi au declarat, la jumătatea lunii august, că intenționează să doneze scenele folosite pentru actualul turneu mondial, după încheierea acestuia, ele putând deveni arene permanente pentru spectacole, amplasate în diverse parcuri din lume. Pentru „360° Tour”, ei folosesc trei structuri diferite de scenă, fiecare având forma unei gheare gigantice.
Cel de-al 12-lea album de studio semnat U2, „No Line On The Horizon”, a fost lansat pe 2 martie și este promovat și prin acest turneu mondial. Scenele folosite permit așezarea publicului într-o configurație de 360 de grade. De asemenea, ecranele video folosite în timpul spectacolelor sunt cilindrice. Pentru realizarea scenei, formația a apelat la vechiul său colaborator regizorul Willie Williams, care a lucrat împreună cu arhitectul Mark Fisher („ZooTV”, „PopMart”, „Elevation” și „Vertigo”) pentru a realiza acest design inovativ de 360˚, care permite o vizibilitate mai bună pentru public.
Potrivit specialiștilor, acest turneu ar putea deveni unul dintre cele mai profitabile din istorie. Cu încasări de 389 de milioane de dolari, precedentul turneu al trupei, „Vertigo” (2005 – 2006), este surclasat doar de cel mai recent turneu susținut de Rolling Stones – „A Bigger Bang”.