Cu argumente ambalate în indicatori economici, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, dă o lovitură directă sub centură proiectului de relansare a turismului în Bucovina și indirect susținătorului acestuia, colegului său din PD-L, Gheorghe Flutur. De asemenea, este și un răspuns la declarațiile unei alte colege de partid a celor doi, ministrul Turismului, Elena Udrea, care nu demult promitea avioane și trenuri speciale către Bucovina, pentru că până la autostrăzi mai este drum lung. Declarațiile de susținere a turismului în Bucovina lansate de la nivelul Cabinetului Boc se materializează, surprinzător, prin anularea unuia dintre puținele mijloace de transport civilizat către Nordul țării, trenurile intercity.
Ministerul Transporturilor a dispus, la începutul lunii aprilie, ca din data de 9 mai a.c., una dintre cele două perechi de trenuri intercity București-Suceava/ Suceava-București să se anuleze în zilele de sâmbătă și duminică, adică exact în perioada în care se presupune că oamenii pleacă și se întorc din weekend și au nevoie de mijloace de transport.
În opinia oficialilor de la Ministerul Transporturilor, un tren care pleacă din Suceava la ora 5.05 și ajunge în București Nord la ora 11.37 și perechea sa, care pleacă din București la 17.01 și ajunge în Suceava la 23.20, nu reprezintă o opțiune valabilă pentru cineva interesat de Bucovina, fie pentru afaceri, fie pentru turism.
În urma acestei decizii, din 9 mai, în intervalul orar 14.00-21.00, în weekend călătorii nu mai au nici o posibilitate să ajungă cu trenul în nordul Moldovei, la Suceava, Botoșani, Pașcani și Roman. Dacă mai amintim că Gara de Nord din București are legătură cu aeroportul Otopeni din oră în oră, spre deosebire de autogări sau aeroportul Suceava sau Iași, și că trenurile intercity sunt preferate, în general, de oamenii de afaceri și turiștii străini, atunci decizia de anulare pare cu atât mai neavenită.
Trenurile intercity 552/553 trecute la anulare sunt compuse din cinci vagoane modernizate, din care patru de clasa a II-a, cu 298 de locuri și un vagon de clasa I, cu 52 de locuri, toate dotate cu instalații de aer condiționat, prize și compartiment minibar.
Anularea trenurilor riscă să lase fără slujbă 300-400 de suceveni Din datele pe care am reușit să le obținem de la CFR Călători, în ultimele două weekenduri (cel de după Paște și din minivacanța de 1 mai), duminică, 3 mai, s-au vândut 260 de bilete la trenul 553 și 114 bilete la trenul 552, iar sâmbătă, 26 aprilie, s-au vândut 118 bilete la trenul 553 și 231 de bilete la trenul 552.
Odată cu impactul asupra turismului, anularea de trenuri are și consecințe de ordin social în Suceava, deoarece riscă să lase fără slujbă 300-400 de oameni, din toate ramurile CFR. De la începutul acestui an, pe Regionala Iași, de care ține și Suceava, au fost anulate 22 de trenuri.
Sindicaliștii de la Uniunea Teritorială a Sindicatelor Feroviare Iași au transmis forului lor de la București, pentru a comunica mai departe Ministerului Transporturilor, punctul lor de vedere în legătură cu anularea trenurilor.
Astfel, sindicaliștii susțin că măsura nu este motivată, deoarece gradul de utilizare a trenurilor 552/553 este bun și că traficul de călători în perioada următoare este prognozat a crește, având în vedere programele turistice care se desfășoară în Bucovina. Ei propun ca în weekend aceste trenuri să aibă doar patru vagoane pentru a reduce astfel cheltuielile.
Trenul intercity București-Suceava nu este singurul care nu mai este pe placul Ministerului Transporturilor. Pe relația Iași- Galați și Iași-Cluj Napoca, toate centre universitare și destinații turistice s-au anulat trenuri “până la noi dispoziții”.
De reducerea numărului de trenuri pe relația Cluj-Iași au de suferit și stațiunile turistice Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc și Gura Humorului, cu zonele turistice satelite.





