Declarații

Trimiterea profesorilor în concediu fără salariu încalcă drepturile elevilor



Virginel Iordache: „În perioada 17-20 august se va lucra la încadrarea din fiecare unitate școlară din județ în parte”
Virginel Iordache: „În perioada 17-20 august se va lucra la încadrarea din fiecare unitate școlară din județ în parte”

Inspectorul școlar general adjunct al IȘJ Suceava Virginel Iordache a declarat că „măsura trimiterii cadrelor didactice în concediu fără salariu pentru o perioadă de zece zile nu se poate aplica în sistemul educațional și încalcă dreptul la educație al elevilor, drept asigurat prin Constituție”.
Potrivit inspectorului general adjunct Iordache, la IȘJ Suceava nu s-a discutat punerea în aplicare a unei astfel de măsuri la nivelul județului Suceava, „o măsură nefirească pentru învățământ”, după cum este de părere adjunctul inspectoratului școlar.
Până acum, la IȘJ Suceava nu a ajuns nici o notă din partea Ministerului Educației, Cercetării și Inovării prin care să se aducă la cunoștința cadrelor didactice din județ obligativitatea de a-și lua zece zile de concediu fără salariu.
Problemele apărute în educație sunt multiple, iar în perioada următoare vor fi desemnați cei peste 700 de angajați din învățământul sucevean care urmează să-și piardă locurile de muncă. Virginel Iordache a spus că „în perioada 17-20 august se va lucra la încadrarea din fiecare unitate școlară din județ în parte”.
Disponibilizările din învățământul sucevean se stabilesc zilele acestea
Directorii de școli din județul Suceava trebuie să realizeze zilele acestea situația din unitatea pe care o conduc, cu privire la personalul ce poate fi disponibilizat. Aceștia mai trebuie să analizeze situația din școli și, respectând anumite reguli impuse de IȘJ și sindicate, să prezinte rezultatele în Consiliul de Administrație al IȘJ care va avea loc luni.
Regulile impuse vizează în primul rând titularii, care nu trebuie să fie afectați de reducerea posturilor. De asemenea, reducerile de personal trebuie făcute astfel încât să existe o proporționalitate între cele trei categorii, și anume personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic. De asemenea, se va verifica dacă s-a respectat normarea în ceea ce privește personalul nedidactic, în ideea că sunt școli care au personal nedidactic mai numeros decât alte unități.
Analiza ce urmează a fi efectuată în această săptămână trebuie să cuprindă și situația liceelor care nu și-au realizat planul de școlarizare după etapele de admitere computerizată.