Noua companie privată de transport feroviar din Iași, care are trasate trenuri cu plecare din Suceava spre București de la intrarea în vigoare a Noului mers de tren, dar care a amânat intrarea pe piață, ar urma să dea drumul la curse din luna noiembrie a acestui an.
Cele mai noi informații în acest sens ne-au fost oferite de Dumitru Anchidin, proprietarul Ferotrans TFI.
Potrivit planului inițial, din luna mai a acestui an urmau să circule trenuri private pe rutele Iași – București, Suceava – București, dar și de la Suceava la Mangalia, în sezonul estival.
Pentru sezonul estival anul este pierdut, iar compania se concentrează acum pe trenurile spre București.
- Rame electrice de 160 de locuri, care pot circula cu 160 de km/h, dar….
Dumitru Anchidin ne-a declarat că a achiziționat trenuri electrice second-hand, aduse din Luxemburg.
Este vorba în primă fază de zece rame electrice, cu 160 de locuri fiecare, care pot circula legate maximum trei, cu o capacitate de 480 de locuri
Anchidin spune că normele europene privind transportul feroviar s-au dovedit mai stufoase decât a estimat, fapt care i-a întârziat intrarea efectivă pe piață.
Conform investitorului, trenurile au trecut de omologarea de la AFER (organismul tehnic de specialitate al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii) și s-a obținut autorizația de punere în funcțiune.
Mai urmează înmatricularea trenurilor în România și autorizarea mecanicilor la acest tip de tren.
De precizat că trenurile din Luxemburg pot circula cu viteze de până la 160 de kilometri la oră, însă, pe ruta Suceava – București, linia permite maximum 140 de km/h, și asta doar pe sectorul Ploiești – București.

- Noile trenuri Suceava – București ar urma să aibă rang de InterCity, cu timpi de parcurs până în 6 ore
Dumitru Anchidin a mai spus pentru Monitorul de Suceava că noul termen de la care estimează că poată pune în circulația trenurile Suceava – București este undeva între 1 și 15 noiembrie.
Ferotrans TFI își propune pe ruta Suceava – București trenuri rapide, cu rang de Intercity, cu o politica tarifară care nu o va depăși pe cea a CFR Călători.
”Scopul nostru este să concurăm cu segmentul auto, sucevenilor le este tot mai greu să meargă cu mașina în București, este aglomerat, periculos și nu sunt locuri de parcare. Credem că un timp de parcurs până în 6 ore aduce în avantaj călătoria cu noi”, declara Dumitru Anchidin acum câteva luni pentru Monitorul de Suceava.
Pentru a obține un astfel de timp, evident este nevoie de mai puține opriri și de o infrastructură decentă, fără restricțiile care dau și acum peste cap mersul trenurilor.
- Proiecte feroviare care se implementează foarte greu. Avem un singur tren privat în Suceava
După cum am mai arătat în Monitorul de Suceava, trist este că mai toate proiectele feroviare din România se implementează extrem de greu, în ritm de melc, fie că vorbim de lucrări majore pe magistrale sau de trenuri noi, la operatori privați sau de stat.
Suceava stă foarte prost la capitolul trenuri private, care să fie o concurență la CFR Călători și mai ales să aducă noi curse pe liniile importante.
În momentul de față, avem un singur tren privat, Suceava – Iași și retur, operat cu un succes ridicat de Regio Călători. Și această companie ar opera mai multe curse și din Suceava, dar nu are suficient material rulant.