Efectele inundațiilor

Trei linii ferate particulare din județ, abandonate de operator



Efectele inundațiilor: Trei linii ferate particulare din județ, abandonate de operator
Efectele inundațiilor: Trei linii ferate particulare din județ, abandonate de operator

Operatorul privat de cale ferată SC Ferotrans TFI SRL Iași, care preluase din primăvara acestui an trei trasee CFR din județul nostru, își va face ieșirea oficială de pe piață în câteva zile.
Rutele în cauză, Suceava – Cacica – Gura Humorului, Vama – Moldovița și Dornești – Putna au devenit inutilizabile de la finele lunii trecute, atunci când puhoaiele au ras zeci de metri de cale ferată și au avariat grav poduri CFR, iar administratorul firmei private nu este dispus să investească în refacerea acestora.
„Am încercat să accesăm fonduri pentru a înlătura calamitățile, însă nu prea avem cum. Suntem în discuții avansate privind renunțarea la cele trei trasee și spre asta ne îndreptăm”, ne-a declarat Dumitru Anchidin, administratorul Ferotrans TFI SRL Iași.
Referitor la angajații care lucrau pe aceste trasee, perspectivele nu sunt tocmai roz. Celor care s-au încadrat la firmă după ce aceasta a preluat traseele (în majoritate foști angajați CFR, la pensie) li se vor încheia contractele de muncă, în timp ce angajații CFR preluați odată cu traseele se vor întoarce la stat. Ce viitor au însă este greu de spus, mai ales în condițiile în care este de așteptat ca liniile să nu mai poată fi folosite mult timp de acum încolo.
Pagube de peste un milion de euro
Dumitru Anchidin ne-a spus că nu s-au evoluat pierderile totale de pe trasee, însă cu siguranță este vorba de pagube de peste un milion de euro. Conform acestuia, pagube foarte mari sunt pe linia secundară Vama – Moldovița, unde, în apropiere de Moldovița, viitura a rupt linia pe 160 de metri, dar și pe traseul spre Cacica, unde există numeroase porțiuni afectate. Pe traseul Dornești – Putna ar fi pagube mai mici, singura problemă serioasă fiind la podul din apropiere de Rădăuți, unde un pilon este afectat.
Din informațiile pe care le deținem, operatorii privați nu au la dispoziție forme legale pentru a accesa fonduri europene pentru refacerea liniilor afectate de inundații, iar CFR le-ar putea obține mai ușor, astfel explicându-se și această cedare.
În județ mai rămâne o singură rută privată, Fălticeni-Dolhasca, unde efectuează curse firma Regiotrans.



Recomandări

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Funcționarea Mocăniței Huțulca, o mare atracție turistică a Bucovinei, pusă în pericol chiar de către autoritățile locale din Moldovița

Săpături efectuate ilegal în preajma terasamentului caii ferate înguste, în apropierea Gării Moldovița
Săpături efectuate ilegal în preajma terasamentului caii ferate înguste, în apropierea Gării Moldovița