– Dacă municipalitatea nu va accepta modificarea parțială a unor trasee, maxi-taximetriștii nu vor putea să asigure transportul exact pe rutele stabilite
Cu toate că mai este doar o zi până când haosul din transportul public local ar trebui să dispară, prin reducerea semnificativă a numărului de maxi-taxiuri, din peste 105, la maxim 40, traseele pe care vor circula acestea sunt o necunoscută chiar și pentru maxi-taximetriști.
De altfel, reprezentanții Asociației de Transport Public Local de persoane, care a câștigat licitația de atribuire a transportului cu maxi-taxi, au reclamat faptul că multe din traseele care le-au fost prezentate în caietul de sarcini sunt irealizabile, pentru că sunt făcute tur-retur pe străzi cu sens unic ori cu limitare de înălțime.
Pentru a lămuri problemele ridicate de maxi-taximetriști, ieri dimineață, membrii ATPL de persoane, împreună cu reprezentanții Primăriei Suceava, ai firmei Evex Consulting, care a întocmit traseele, și cu șeful Biroului Poliției Rutiere, Laurențiu Hermeniuc, s-au urcat într-un microbuz și au pornit la drum, exact pe traseele indicate.
Prima problemă a apărut chiar în apropierea Autogării, care figurează drept capăt de linie pentru mai multe trasee. Microbuzele nu pot circula pe strada din fața Colegiului național Ștefan cel Mare, din cauza restricției de înălțime.
Apoi, discuțiile s-au încins în privința stațiilor de maxi-taxi ce vor trebui amenajate în zona Autogării, staționarea acestora, în condițiile actuale, fiind aproape imposibilă.
Șoferii microbuzelor vor trebui să își dovedească măiestria când vor circula pe strada ce duce la Pașapoarte, care e foarte îngustă, mai ales că este cu sens unic și mașinile sunt parcate pe ambele laterale.
Spre surpriza maxi-taximetriștilor, hărțile și traseele de maxi-taxi cu care a venit reprezentantul firmei Evex Consulting nu corespundeau decât parțial cu cele cuprinse în caietul de sarcini al licitației, pe care le știau maxi-taximetriștii.
“Se pare că a fost o greșeală, traseele care ni s-au dat nouă diferă de cele pe care le are firma de consultanță. Sunt ceva mai bune, dar tot există unele probleme”, a declarat reprezentantul ATPL de persoane, Dumitru Tiperciuc.
După parcurgerea traseelor, cu microbuzul, toate părțile implicate s-au adunat la Primărie, unde, timp de mai multe ore, s-au purtat discuții aprinse referitoare la trasee și la stațiile de maxi-taxi. Toate propunerile și sugestiile reprezentanților Poliției Rutiere, ai maxi-taximetriștilor, ai Primăriei și ai societății de transport public local, TPL, vor fi prezentate azi primarului Ion Lungu, pentru a fi luată o decizie în privința traseelor pe care vor putea circula microbuzele de maxi-taxi.
Reprezentantul Consiliului Local Suceava în AGA la TPL, Vasile Bilius, a declarat că una din solicitările exprese ale maxi-taximetriștilor este de a circula prin stația Centru.
“Nu putem accepta acest lucru, pentru că s-ar încălca prevederile caietului de sarcini al licitației adjudecate, dar ar apărea și probleme de trafic, pentru că zona centrală găzduiește numeroase evenimente. Vom rezolva problema ridicată de ei prin modificarea gabaritului admis pe strada din fața Colegiului Ștefan cel Mare, precum și prin ridicarea limitei de înălțime, concomitent cu amplasarea unui semn de interzis, cu excepția maxi-taxi”, a spus Vasile Bilius.
Consilierul local a mai adăugat că traseele de maxi-taxi nu vor putea suferi modificări mari și pentru că au fost gândite în așa fel încât să suplinească deficiențele de transport public în cartierul Zamca, care este cam „ocolit” de autobuzele TPL.





