Propunerea de mărire a numărului de curse de pe un traseu de maxi-taxi intrajudețean, care traversează municipiul Suceava dintr-o parte în alta, care se discută astăzi, în ședința Consiliului Județean, a stârnit nemulțumirea transportatorului public local – TPL, care spune că astfel se legalizează creșterea numărului de maxi-taxi care le „fură” clienții din stații.
Proiectul nr. 12 de pe ordinea de zi a ședinței deliberativului județean, de „actualizare a transportului public de persoane în județul Suceava”, cuprinde la articolul 13 creșterea numărului de autovehicule și a numărului de curse de pe traseul 016 Mitocul Dragomirnei – Dragomirna – Sf. Ilie, care străbate municipiul Suceava.
Modificările au fost introduse în proiect la solicitarea expresă a Primăriei comunei Mitocul Dragomirnei. Printr-o adresă transmisă anul trecut, se arată că sunt 124 de locuitori din Mitocul Dragomirnei care fac naveta la Suceava, iar la controalele efectuate în teren, microbuzele erau foarte încărcate de oameni, media de călători fiind de 35 pe cursă.
Asta în condițiile în care pe traseul respectiv sunt autorizate trei microbuze, care au în program efectuarea a 23 de curse zilnice.
Modificarea traseului ar duce la autorizarea unui număr de cinci microbuze, care să efectueze 33 de curse zilnic, de la Mitocul Dragomirnei la Sf. Ilie.
Măsura propusă nemulțumește profund conducerea TPL Suceava, care consideră că astfel se legalizează creșterea numărului de maxi-taxi care piratează transportul public local, efectuarea traseului până în Sf. Ilie fiind doar un pretext pentru a „fura” călătorii din stațiile din municipiu.
„Dacă nu mă cred cei din Consiliul Județean, mă ofer să stau, alături de martori independenți, la ieșirea din Mitoc, să demonstrez că din cele 23 de curse actuale nici măcar jumătate nu ajung acolo, pentru că microbuzele de maxi-taxi preiau călătorii din Suceava, îi transportă local, apoi întorc sub pod la Ițcani și o iau de la capăt. Aș vrea să văd un studiu serios, care să îmi indice câți călători din Mitocul Dragomirnei merg zilnic la Sf. Ilie și de ce, încât să fie necesare 33 de curse zilnice pe acest traseu, când în perioada industrială a Sucevei, când mulți de acolo lucrau în oraș, trei autobuze erau suficiente pentru a le asigura naveta”, a spus Darie Romaniuc, directorul TPL Suceava.
Conducerea societății de transport public local a transmis Consiliului Județean și o adresă oficială de protest, amintind de discuțiile aprinse de anul trecut vizavi de piratarea traseelor TPL din Suceava, de către o parte din microbuzele de maxi-taxi autorizate pe trasee intrajudețene, care opresc în toate stațiile din oraș, preluând călătorii care merg doar local, sub pretextul că asigură deplasarea dintr-o localitate în alta.
O posibilă soluție la problema semnalată de TPL în numeroase rânduri ar fi ca autorizarea traseelor intrajudețene, precum cea Mitocul Dragomirnei – Sf. Ilie, să fie făcută doar până într-una din stațiile din municipiul Suceava, de unde călătorii își pot continua deplasarea cu transportul public local.
Dacă traseele respective nu ar mai tranzita municipiul dintr-un capăt în altul, posibilitatea de a fi „piratate” cu acte legale traseele TPL nu ar mai exista.
Acuzații de piraterie
TPL protestează contra unei propuneri a CJ de mărire a numărului de curse de maxi-taxi care tranzitează Suceava






