Lucrările de modernizare capitală a DN 18 Suceava-Maramureș, care tranzitează județul nostru prin comunele Ciocănești și Cârlibaba, au ajuns foarte aproape de final. Practic, în momentul de față nu mai există porțiuni unde este de turnat strat de asfalt și mai este de lucrat doar la marcaje rutiere, după care se vor efectua testele finale.
Managerul de proiect al șantierului, Vasile Strâmbeanu, ne-a declarat, ieri, că pe lotul III (adică de la limita cu Maramureșul, din Pasul Prislop, și până la Valea Stânei, comuna Cârlibaba), marcajele și semnalizarea sunt finalizate, mai fiind de făcut doar testele finale pentru recepție. În principiu, pe acest lot recepția finală este o chestiune de zile.
Și pe lotul IV (de la Valea Stânei – Cârlibaba și până la intersecția cu Iacobeni, prin Ciocănești) s-a finalizat tot ce a însemnat strat de asfalt, inclusiv cel de uzură. De săptămâna viitoare se va trece la semnalizare verticală și orizontală și la lucrări de amenajare parcări, înainte de testele finale. Oricum cert este că pe DN 18 se circulă acum în condiții foarte bune, iar constructorul va închide șantierul în această toamnă, cel mai probabil luna viitoare.
Reprezentanți de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere se află în aceste zile pe șantier, pentru ultimele discuții și detalii de stabilit înainte de recepție.
Pe ambele tronsoane ale DN 18 lucrează un consorțiu format din trei firme (SC Autotehnorom SRL, SC Opr Asfalt SRL și SC Rutier-Conex XXI SRL).
DN 18 a fost cunoscut timp de foarte mulți ani ca unul dintre cele mai proaste drumuri naționale din țară. Ciocănești și Cârlibaba au pierdut foarte mult în ultimii ani, din punct de vedere economic, din cauza stării drumului.
Drumul trebuia modernizat încă din 2011, însă lucrările au tot fost amânate, chiar dacă s-a făcut licitație și a existat o firmă câștigătoare. Este vorba de compania israeliană Shapir, care nu a mai lucrat efectiv la drum niciodată.
Lucrările au început serios abia din luna mai 2017.