Efecte legislative

TERMICA își consolidează poziția de lider pe piața serviciilor de termoficare



TERMICA își consolidează poziția de lider pe piața serviciilor de termoficare
TERMICA își consolidează poziția de lider pe piața serviciilor de termoficare

– Prin prisma noutăților legislative, care impun un singur tip de încălzire într-un imobil, condiții mai aspre de debranșare de la rețeaua centralizată de termoficare, tarife locale și ajutoare financiare pentru contorizarea și reabilitarea termică a clădirilor, TERMICA apare ca singura soluție viabilă pentru asigurarea serviciilor de termoficare pentru populație, la standardele cerute de Uniunea Europeană
– Mai mult, prin seria de investiții masive în reabilitarea și modernizarea sistemului de producere și distribuție a energiei termice, dar și prin contorizarea la branșament a fiecărei scări de bloc, TERMICA își propune să scadă costurile gigacaloriei, la un nivel acceptabil pentru toți sucevenii
– Sucevenii vor rămâne fără apă caldă numai 10 zile, pe durata reviziei tehnice de vară
O serie de modificări legislative recent apărute vor avea un impact major asupra modului în care sucevenii vor beneficia de servicii de furnizare a apei calde și căldurii. În primul rând, ei vor plăti un preț local al gigacaloriei, stabilit nu de Guvern, ca până acum, ci de Consiliul Local.
De asemenea, debranșarea de la rețeaua centralizată de termoficare se va face în condiții mult mai aspre, cu acordul tuturor vecinilor din jur și prin votul adunării generale a asociației de locatari, pentru ca toți să fie conștienți de consecințele pe care le vor avea de suportat.
Nu în ultimul rând, nu se va mai permite ca un imobil să aibă mai multe tipuri alternative de încălzire, ci unul singur, pentru a fi evitate consecințele negative asupra clădirii.
De altfel, Legea serviciilor publice de alimentare cu energie termică (325/2006 care va intra în vigoare pe 21 martie 2007) vine să lămurească multe din problemele cu care s-au confruntat ani la rând societățile de termoficare, din cauza actelor normative ambigue, care au lăsat loc de interpretare și au dus la crearea unor situații anormale, în care, într-un bloc de locatari, există chiar și 3-4 surse diferite de încălzire, ori numai 2-3 persoane au mai rămas conectate la rețeaua centralizată, creându-se astfel disfuncțiuni la furnizarea energiei termice.
– Un condominiu – un singur sistem de încălzire
Principiile Legii serviciilor publice de alimentare cu energie termică sunt de utilizare eficientă a resurselor, dezvoltare durabilă, diminuarea impactului asupra mediului, promovarea cogenerării de înaltă eficiență, reglementarea și transparența tarifelor energiei termice, asigurarea accesului nediscriminatoriu al utilizatorilor și un concept nou, un condominiu – un sistem de încălzire.
Legea mai conține și conceptul de convenție, un act juridic anexă la contractul de furnizare încheiat între operator și utilizator în punctul de delimitare, respectiv la intrarea în bloc, precum și conceptele de preț local, care e aprobat de autoritatea administrației publice locale și are avizul autorității de reglementare competente.
Imobilele de tip condominiu (imobile în care locuiesc mai multe familii) care vor fi racordate la sistemul centralizat de termoficare vor respecta principiul „un condominiu – un singur sistem de încălzire”, în baza unui program etapizat, aprobat de autoritatea administrației publice locale, aplicabil până la 31 decembrie 2009. Există o corelare cu programul aprobat de Guvern – termoficare, eficiență și calitate 2006 – 2009.
Toate imobilele noi vor trebui să aibă o singură sursă de încălzire. De exemplu, nu se va mai permite să existe mai multe tipuri de încălzire într-un bloc, adică și sistem centralizat, și centrale de apartament, sobe sau calorifere electrice, ci tot blocul va trebui să adopte o singură soluție tehnică de termoficare. Această măsură se va aplica mai ales în cazul imobilelor noi, pentru că în cazul celor deja existente, situația este complicată, din cauza valului de debranșări dintr-o anumită perioadă, când mulți au optat pentru centrale de apartament, în vreme ce vecinii lor au rămas racordați la sistemul centralizat.
De la data intrării în vigoare a legii se interzic proiectarea și punerea în funcțiune a noilor locuințe fără dotarea corespunzătoare cu aparate de măsură. În măsura în care un mobil nou va fi racordat la sistemul centralizat de încălzire, acesta trebuie prevăzut cu un sistem de contorizare.
La fel, apare conceptul de zonă unitară de încălzire, ce reprezintă un areal geografic în care se poate promova o singură soluție tehnică de încălzire.
– Consiliul Local va stabili prețul gigacaloriei pentru populație
Una din cele mai importante modificări aduse de noua lege este cea referitoare la tarifele serviciilor de termoficare, care nu vor mai fi stabilite de Guvern, cu aplicabilitate în toată țara, ci vor avea o puternică influență locală, fiind stabilite de Consiliile Locale, în funcție de condițiile existente în localitățile respective.
Prețul local pentru populație va fi aprobat prin hotărârea administrației publice locale, în conformitate cu prevederile legale, dar, la stabilirea acestuia, se va ține cont de starea sistemului de termoficare, condițiile meteorologice locale, bugetul local, dar și de veniturile populației. Legea are drept scop accentuarea importanței deciziei autorității locale, pentru condițiile asigurării serviciului public de alimentare cu energie termică.
De asemenea, după 1 octombrie 2006, în cadrul Primăriei Suceava va fi creat un compartiment energetic, care va avea atribuții certe privind urmărirea și monitorizarea activității serviciului public de alimentare cu energie termică
Directorul SC TERMICA SA, Constantin Plăcintă, consideră că tarifele nu vor crește foarte mult, pentru că au fost demarate deja o serie de investiții de reducere a costurilor energiei termice: “Odată cu intrarea în vigoare a legii, prețul pe care îl plătesc cetățenii va fi cel aprobat de Consiliul Local, nu va mai interveni statul să fixeze prețul la Suceava. Creșterea tarifelor va fi de maxim 30%, dar va fi suplinită de măsurile ce vor fi luate de Guvern, de a majora puternic ajutoarele de căldură, concomitent cu ajustarea pragurilor de acordare a acestora, dar și de măsurile luate pe plan local, de finalizare a contorizării la nivel de scară de bloc, astfel că fiecare sucevean va plăti doar ceea ce consumă. Următorii 2-3 ani sunt o perioadă de tranziție, în care avem demarate o serie de lucrări de investiție prin care sperăm să scădem costurile, avem niște programe guvernamentale și finanțări externe, prin care urmărim tot scăderea costurilor, plus că sperăm ca în următoarea perioadă să fie și o creștere reală a salariilor populației, încât prețul final să fie unul suportabil pentru populație. Deja se discută de subvenționarea achiziționării combustibilului cu 45% și de creșterea cuantumul ajutorului de încălzire, astfel încât, prin toate aceste măsuri, situația va fi una suportabilă pentru cetățeni”.
– Debranșarea de la rețea – tot mai dificilă
“Febra” debranșărilor de la rețeaua centralizată, în favoarea montării centralelor de apartament, s-a domolit de multă vreme, în fiecare an, fiind tot mai puțini suceveni care se desprind de TERMICA, pentru a-și asigura încălzirea din alte surse.
Anul acesta, până la 31 iulie 2006, doar 168 de suceveni s-au debranșat de la sistemul centralizat de termoficare, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2005, când au fost 238 de solicitări de debranșare. Până în acest moment, anul acesta numărul debranșărilor este mai mic cu 30 % față de anul trecut, iar reprezentanții SC TERMICA SA consideră că numărul solicitărilor de desprindere de la rețeaua centralizată nici nu va mai crește.
“Având în vedere că și 2005 a fost un an cu un număr de debranșări mai mic, estimăm că anul acesta, la finele sezonului cald, numărul de debranșări de la sistemul centralizat va fi mai mic decât în anul anterior.
Mai mult, numărul celor care vor să revină la sistemul centralizat de încălzire a crescut, anul acesta înregistrându-se deja 10 cazuri”, a precizat Doina Oică, directorul de marketing al societății de termoficare a Sucevei.
De altfel, numărul celor care se debranșează de la rețeaua centralizată va fi și mai mic în perioada următoare, după intrarea în vigoare a noii legi, care prevede condiții mult mai aspre în această privință.
Cei care vor dori să renunțe la sistemul centralizat de încălzire vor trebui să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
– să obțină acordul scris al vecinilor de apartament atât pe orizontală cît și pe verticală,
– acordul scris al asociației de proprietari, exprimat prin votul adunării generale asupra intenției de realizare a unui sistem individual de încălzire.
– deconectarea consumatorilor va fi aprobată numai în cazul asigurării unei surse alternative de încălzire individuală. Modificarea trebuie anunțată la operator cu 30 de zile înainte, iar răspunsul la solicitare trebuie dat în termen de 45 de zile. Cheltuielile de deconectare se suportă de către solicitant.
De asemenea, este necesară și întocmirea unui proces verbal de constatare a debranșării, nu doar a cererii de deconectare, care poate să nu fie finalizată. Acesta este documentul care se înaintează asociației și este dovada certă a desprinderii de la instalațiile interioare comune de încălzire centralizată.
Legea prevede aceste măsuri pentru că prin debranșare se creează disconfort termic vecinilor adiacenți.
Până acum, pentru debranșare de la sistemul centralizat, în locul acordului asociației de proprietari, aprobat prin adunarea generală, se elibera un acord al asociației de proprietari, că respectivii sunt cu plata la zi.
O altă precizare este că proprietarii apartamentelor individuale care se deconectează de la sistemul centralizat plătesc cotă parte din energia termică consumată pentru încălzirea spațiilor aflate în proprietate comună, proporțional cu cota indiviză.
– Contorizare obligatorie pentru toți consumatorii
Noua lege prevede obligativitatea contorizării tuturor consumatorilor finali, la nivel de bloc sau scară de bloc, de către societatea de termoficare, dar și obligativitatea locatarilor de a-și monta instrumente de contorizare individuală.
În această privință, SC TERMICA SA a făcut astfel de demersuri începând cu doi ani în urmă, când au fost montate primele contoare la o serie de scări de bloc din Suceava, acțiunea fiind demarată în forță anul trecut, când au fost montate peste 400 de gigacalorimetre performante, anul acesta fiind demarată deja cea de-a doua etapă de contorizare la nivel de branșament.
După cum a declarat directorul SC TERMICA SA, acțiunea de contorizare se desfășoară conform calendarului stabilit, fiind luate toate măsurile pentru desfășurarea etapizată a operațiunilor de contorizare integrală a sistemului centralizat de alimentare cu energie termică, în punctele de branșament, până la finele anului 2006.
“Locatarilor le revine atribuția contorizării individuale prin montarea repartitoarelor de costuri, fie prin modificarea distribuției de pe verticală pe orizontală, cu contorizare în exteriorul apartamentelor, cu gigacalorimetre individuale.
În cazul montării repartitoarelor de costuri, stabilirea unei metodologii de repartizare a costurilor va fi aprobată în adunarea generală a asociației de proprietari, dar în baza metodologiilor elaborate de ANRSC, care sunt prevăzute în ordinul 233/2004 și completate cu modificările din ordinul 255.
Modificarea instalațiilor de pe verticală pe orizontală se face prin înlocuirea instalațiilor interioare, cu un racord unitar din subsolul blocului, din care fiecare apartament are o intrare și o ieșire (distribuția va fi circulară în cadrul apartamentului, pe orizontală), în acest fel fiind posibilă contorizarea individuală pe apartament, cu gigacalorimetru montat în exteriorul apartamentului, pentru a fi condiții reale de citire și monitorizare permanentă de către operator.
Instalațiile interioare vor fi dotate cu robinete termostatate, care permit un reglaj individual și care va avea corespondent în indicația gigacalorimetrului. Este o soluție ceva mai costisitoare decât cea cu repartitoare, dar care din punct de vedere tehnic și funcțional răspunde mai bine cerințelor utilizatorului și a operatorului. Practic, vor fi eliminate defecțiunile și neajunsurile instalațiilor din blocurile puse în funcțiune în anii ’60, unde rețelele interioare sunt colmatate, fiind realizat un nou sistem unitar pornind de la branșamentul din subsolul blocului.
Aceste conducte sunt prevăzute cu o izolație termică corespunzătoare, sunt conducte noi, fiind eliminat astfel efectul colmatărilor, în paralel cu crearea unui confort termic corespunzător. În momentul în care se optează pentru repartitoarele de costuri, condiția pentru ca acestea să reflecte o împărțire fidelă a consumului de energie termică măsurat la nivel de branșament, este să se facă o inventariere fidelă a suprafețelor radiante interioare, atât din cadrul apartamentelor cât și din spațiile comune”, a declarat Constantin Plăcintă, directorul societății de termoficare.
Astfel, anterior încheierii contractelor cu firmele care montează repartitoare, trebuie făcută inventarierea spațiilor din imobil. SC TERMICA SA poate acorda asistență tehnică în acest sens, dar numai la solicitarea asociațiilor de proprietari, lucru care nu prea s-a întâmplat până acum.
Metodologia de repartizare trebuie aprobată în adunarea generală a asociației, adică e nevoie de un consens a tuturor locatarilor, pentru că e vorba de obligațiile și drepturile lor.
Hotărârea de Guvern 933 are trimiteri exprese referitoare la contorizarea la nivel de branșament și condițiile de plată prin acele convenții anexă la contractele de furnizare. De asemenea, Ordinul 233 al ANRE conține două capitole distincte, despre cum se repartizează energia în cazul în care sunt montate repartitoare de costuri sau contorizări individuale și cum se face repartizarea energiei în cazul în care nu sunt montate asemenea aparate de măsură. Termenul de montare a contorizărilor individuale este iunie 2007.
În programul Termoficare 2006 – 2009 mai există scheme de împrumuturi pentru a ajuta locatarii să suporte contravaloarea operațiunilor de contorizare, precum și pentru reabilitarea termică a clădirilor, care devine un factor important pentru alinierea la standardele Uniunii Europene, fiind realizate importante economii la consumul de energie termică, iar pe tot lanțul de producere și distribuție a energiei termice, economii de resurse primare.
“Este un concept la care va trebui să ne aliniem, mai ales că stadiul actual al locuințelor este precar în România. S-a constatat că pierderile masive apar din lipsa etanșeității și prin izolațiile necorespunzătoare a apartamentelor”, a precizat directorul de marketing al TERMICA, Doina Oică.
– Contractele individuale – o posibilă rezolvare a problemelor de contorizare
Deși în principiu, acțiunea de contorizare individuală este benefică tuturor locatarilor, au fost numeroase cazuri în care diverse firme au montat repartitoare la o parte a apartamentelor scărilor de bloc și de multe ori au apărut tot felul de scandaluri și probleme. Tocmai de aceea, reprezentanții TERMICA consideră că ar fi bine ca asociațiile de proprietari să vină să solicite consultanță înainte de a fi făcut acest pas, de montare a contoarelor de apartament, dar chiar și după, pentru reglementarea problemelor apărute.
“Noi nu putem interveni în astfel de probleme, oricât de multe ar fi, dacă nu există o solicitare expresă din partea asociațiilor. Doar atunci putem trimite personal specializat care să facă evaluarea spațiilor încălzite, a sistemului interior de termoficare să propună o modalitate de repartizare a cheltuielilor”, a spus Constantin Plăcintă.
Tot la cererea asociației, pe baza contractului de livrare la branșament, se pot face convenții individuale. Dar acestea trebuie să fie încheiate cu toți locatarii de pe scară, cu fiecare în parte, aceștia urmând să beneficieze de facturare individuală, plățile făcându-le direct la Termica, nu prin asociație.
“Cetățenii trebuie să vină cu cerea de a li se încheia contracte individuale, iar asociația de locatari să ne ofere baza de date a situației financiare a blocului respectiv. Există o metodologie care a fost comunicată în scris la fiecare asociație de proprietari, fiind explicat cum se fac aceste cereri”, a explicat Doina Oică, directorul de marketing a SC TERMICA SA.
– Responsabilitatea TERMICII, până la branșament
Legea serviciilor publice de alimentare cu energie termică, care va intra în vigoare în martie 2007, odată cu legea serviciilor comunitare, trasează cu exactitate domeniile de responsabilități și competență a societăților de termoficare.
“Este datoria noastră să facem tot ce trebuie pentru a asigura consumatorului energia termică. Furnizorul de energie termică care pune în vreun fel în pericol viața sau sănătatea locatarilor se expune penal, cu închisoare și amendă. Furnizorul are astfel responsabilități foarte mari, dar numai până la racordul blocului. Nu e problema noastră dacă cei de acolo nu își plătesc la timp energia termică pe care au consumat-o, pierzând astfel acest drept, sau dacă nu își repară instalația interioară. Dincolo de branșamentul blocului, toate competențele și hotărârile sunt ale proprietarilor. Ei decid ce să facă, cum să facă și când să facă, cu ce consecințe. Dincolo de branșament Termica poate da doar norme orientative de aplicare, asistență tehnică și logistică, juridică, dar responsabilitatea acțiunilor revine asociației de proprietari și locatarului de pe scară. Până la branșamentul blocului răspunde Termica, dincolo de el, locatarii”, a precizat directorul SC TERMICA SA.
O altă prevedere a noii legi este că redevența pe care o plătește societatea de termoficare la Primărie trebuie să se întoarcă sub formă de investiții, deci nu poate constitui o sursă de bani pentru alte activități.
Contractul de concesiune semnat între TERMICA și Primăria Suceava prevede o redevență de 4% din cifra de afaceri pentru partea de distribuție.
– „În ciuda problemelor de acum, contorizarea e spre binele populației”
Acțiunea de contorizare integrală a tuturor scărilor de bloc din municipiu a avut ca efect secundar apariția a numeroase gropi și tranșee în cartiere, lucru care i-a nemulțumit pe mulți suceveni. Dar, după cum a precizat conducerea SC TERMICA SA, asemenea inconveniente nu pot fi evitate.
“Acțiunea de contorizare este obligatorie, de peste 10 ani se tot discută că populația plătește ceea ce se pierde prin rețelele de distribuție. Tocmai de aceea ne-am fixat ca țintă ca în 2006 să încheiem contorizarea la nivel de branșament și am făcut eforturi imense pentru a asigura finanțarea acestei activități. Ne îndreptăm către o legislație europeană care spune clar: orice vinzi, dai cu cântar, nu la paușal, nu la comun. Și acum doi am montat contoare de apă caldă, anul trecut am început acțiunea de contorizare în forță și acum e cel de-al doilea val, am găsit finanțare și pentru cel de al treilea val, prin care s-ar rezolva complet situația, dar cu toate eforturile noastre, acesta nu va putea fi finalizat decât în iarna viitoare. Toate cele 1.800 de scări din municipiul Suceava, cu mici excepții, unde nu s-a putut face contorizarea la nivel de scară, ci doar pe întregul bloc, vor fi contorizate la branșament. Sigur că sunt tot felul de probleme și reclamații, ele sunt inevitabile, eu îmi cer scuze anticipat populației, de astea vor mai fi, dar noi vom face tot ceea ce putem pentru a ține aceste firme în mână, să facă treaba bine și la timp. Rog populația să fie alături de noi, că ceea ce facem e spre binele lor, pentru a plăti exact ceea ce consumă la nivel de branșament.
Contorizarea este prima acțiune cu adevărat importantă din ultimii 16 ani și ne costă peste 120 de miliarde de lei, pentru că am insistat să punem echipament modern, eficient, care va putea fi supravegheat de la distanță.
Pe lângă ceea ce se va face prin programul Suceava –utilități și mediu, am demarat deja acțiunea de cumpărare a echipamentelor de modernizare a încă trei puncte termice din fonduri proprii. Noi ne asumăm responsabilitatea pentru toate lucrările pe care le efectuăm acum, cu ocazia montării contoarelor. Vom aduce totul la stadiul anterior, adică, dacă am stricat asfaltul, vom pune din nou, dacă am stricat o bancă sau un gard viu, le punem la loc. Chiar dacă va dura un timp, pentru că sunt sute și sute de puncte de lucru, noi vom aduce totul la starea inițială, pe cât posibil. Nu vom lăsa nici găuri, nici mizerie, nici pietriș. Doar dacă va trebui să tăiem un copac, nu îl vom putea pune la loc mare, dar vom planta altul în locul lui.
Este bine ca populația să ne sesizeze acolo unde s-a exagerat, dacă sunt gropi neîngrădite, nesemnalizate, în zone în care se circulă, fiind un pericol pentru cei care trec pe acolo”, a declarat directorul societății de termoficare, Constantin Plăcintă.
– TERMICA apreciază că îi va recâștiga pe consumatori
În condițiile create de reglementările legislative nou create și de investițiile masive pentru modernizarea și reabilitarea întregului sistem de producere și distribuție a energiei termice, conducerea societății de termoficare consideră nu doar că își va păstra statutul de acum pe piața energiei termice, ba chiar că va înregistra o creștere a numărului de consumatori, prin recâștigarea unei părți a celor debranșați.
“Toate cele ce s-au întâmplat și se întâmplă în continuare, segmentul de piață pe care TERMICA și l-a păstrat, scăderea numărului de debranșări, toate indică faptul că populația a căpătat încredere în noi. Vom recâștiga consumatorii, mai ales că vom găsi bani pentru a repara rețelele de distribuție și atunci va fi posibil să furnizăm și apa caldă non-stop, dacă asta va fi dorința populației.
Problema termoficării a fost scăpată din mână o perioadă de timp, dar încet – încet, totul se va lămuri, pentru că vine controlul UE și atunci se va solicita autorizarea centralelor, asigurarea unui service al lor, plata unei taxe de mediu, etc. Dacă până acum statul nu a pus în practică aceste lucruri, nu înseamnă că nici nu va pune. Atunci va fi clar că serviciile noastre sunt competitive cu cele alternative și că putem furniza chiar un produs mai ieftin și mai sigur pentru sănătatea populației”, consideră directorul societății de termoficare a municipiului Suceava.
Sucevenii vor rămâne fără apă caldă timp de 10 zile
La fel ca în fiecare an, furnizarea apei calde va fi întreruptă o perioadă de timp, pe durata reviziei de vară a sistemului de termoficare centralizat.
Conducerea SC TERMICA SA a anunțat că, pentru executarea reviziei tehnice, sucevenii nu vor beneficia de apă caldă în perioada 20 august – 1 septembrie, fiind posibil totuși un decalaj de două – trei zile.
“Încercăm să facem ca oprirea apei calde să nu dureze decât 10 zile, deși avem lucrări pentru 15 zile”, a spus directorul societății, Constantin Plăcintă.
Asociațiile datornice, pe cale să rămână fără apă caldă
Zeci de asociații de proprietari riscă să rămână fără apă caldă și după terminarea reviziei de vară. Conducerea societății de termoficare a anunțat că în momentul de față, 10 asociații sunt debranșate total de la sistemul centralizat de alimentare cu energie termică, ca urmare a restanțelor mari înregistrate la plata contravalorii agentului termic consumat.
Cele 10 asociații la care nu se furnizează în prezent apă caldă sunt:
73 – care nu a beneficiat de agent termic nici în iarna trecută
75
Cămin Famos
49 Castor
55 MES
E68
62
58
60
31 Eroilor
Numărul acestora a fost mai mare, dar în urma intervențiilor asociațiilor de proprietari și încheierea unor angajamente ferme de plată, prin grafice de eșalonare, au fost alimentate parțial trei asociații: 41, 15 STIMAS și 33.
Cele mai vechi datorii le are asociația 73, care nu a mai achitat nimic din mai 2002, care nu a beneficiat de agent termic iarna trecută și care are probleme cu toate utilitățile, inclusiv cu apa rece.
Restul asociațiilor sunt cu datoriile la nivelul anului 2006, urmând ca după oprirea planificată de vară, să fie reanalizată situația acestora.
“Avem 10 asociații deconectate total și 3 parțial, iar acțiunea va continua și la restul asociațiilor de locatari. Șefii asociațiilor de locatari trebuie să înceapă să plătească penalitățile, pentru că nu îi vom mai ierta. Nu cere nimeni să plătească totul deodată, dar să achite ceva, să vedem că există o anume bunăvoință din partea lor”, a declarat directorul SC TERMICA SA, Constantin Plăcintă.
Datoria totală a asociațiilor de proprietari către SC TERMICA SA este de 85,48 miliarde lei, din care contravaloarea mărfii livrate este de 58,4 miliarde lei, iar penalitățile, de 27,4 miliarde lei.


Sala masini Termica
Sala masini Termica
Sala de urmarire a parametrilor tehnici Termica
Sala de urmarire a parametrilor tehnici Termica
TERMICA își consolidează poziția de lider pe piața serviciilor de termoficare
TERMICA își consolidează poziția de lider pe piața serviciilor de termoficare


Recomandări

Lucrările la blocurile din centrul Sucevei, întârziate și în pericol de blocaj din cauza facturilor neplătite de 10 milioane de lei

Lucrările la blocurile din centrul Sucevei, întârziate și în pericol de blocaj din cauza facturilor neplătite de 10 milioane de lei
Lucrările la blocurile din centrul Sucevei, întârziate și în pericol de blocaj din cauza facturilor neplătite de 10 milioane de lei