Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Suceava va avea în curând un “tel verde”, la care să fie semnalate “cazurile de agresiune și tot ceea ce ține de aplicarea unui tratament neadecvat asupra patrimoniului cultural”, a anunțat, într-o conferință de presă, directorul coordonator al instituției, Daniel Hrenciuc. Acesta a precizat că instituția pe care o conduce a semnat în acest sens un contract cu Romtelecom și că numărul de apel va fi mediatizat imediat ce va fi alocat, pentru a deveni cunoscut.
Daniel Hrenciuc a precizat că de cele mai multe ori cazurile de agresiune, deteriorare sau pierdere iremediabilă a bunurilor patrimoniului cultural mobil sau imobil sunt cunoscute cu întârziere („aflăm și după două, trei luni”) și nu mai pot fi întreprinse măsuri eficiente.
„Ne așteptăm ca acest lucru să aibă un impact pozitiv”, a spus el exprimându-și speranța că cei care apelează „vor da dovadă de seriozitate”, iar numărul cu acces gratuit „va servi într-adevăr pentru ce vrem noi”.
Pentru început, la acest „tel verde”, la care va răspunde un salariat al instituției, se va putea suna doar în timpul programului de lucru (8:00 – 17:00) dar, dacă se va constata că este cazul, programul se poate extinde și în zilele de weekend.
Daniel Hrenciuc a precizat că după un interval de șase luni se va face o evaluare „pentru a vedea cât de utilă este această inițiativă”.